گزارش مراسم بزرگداشت دکتر احمد صدرحاج سید جوادی در شهر وین اتریش

شنبه, 31ام فروردین, 1392
اندازه قلم متن

yadbudhadjseyedjawadi2

سایت ملیون ایران – خبر اختصاصی:  مراسم بزرگداشت دکتر احمد صدرحاج سید جوادی به همت گروهی از کنشگران سیاسی و اجتماعی مقیم اتریش روز جمعه نوزدهم آوریل در شهر وین برگزار گردید.

در ابتدای برنامه که با استقبال خوب ایرانیان مقیم این شهر روبه رو شد، دکتر بهروز بیات از برگزار کنندگان مراسم، مقدمه ی کوتاهی در ارتباط با زنده یاد دکتر سید جوادی قرائت نمود و سپس از شرکت کنندگان خواست به احترام وی ازجای برخیزند و یک دقیقه سکوت نمایند.

پس از اعلام برنامه توسط دکتر بهروز بیات، دو تن از هنرمندان برجسته و جوان ایرانی با نواختن تار و نی (در دستگاه شور) حال و هوای خاصی به سالن برگزاری مراسم بخشیدند.

پس از اجرای موسیقی “حسن یوسفی اشکوری” پژوهشگر، نواندیش دینی و کنشگر ملی مذهبی به بررسی تلاش های احمد صدر حاج سید جوادی در راه جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک و مبتنی بر حقوق بشر پرداخت و در ارتباط با ابعاد مختلف زندگی این کنشگر آزادیخواه و اخلاق مدار سخنانی را ایراد نمود.

وی با اشاره به نکات برجسته ی اخلاقی و کارنامه سیاسی ـ اجتماعی دکتر سید جوادی تاکید کرد، او حقوقدانی ک

yadbudhadjseyedjawadi1

اربلد بود که در زمان معاصر خود زندگی می کرد و همواره سعی داشت در مقابل استبداد و بی قانونی بایستد.
او همچنین افزود، مرحوم حاج سید جوادی در طول فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود که بیش از هفتاد سال از عمر او را شامل می شود، هرجا که فکر می کرد ظلمی واقع شده است، ساکت نمی ماند و اعتراض می کرد و در مقابل زورگویان و مستبدان قد علم می نمود و حاضر نبود در کنار اقتدارگرایان و ناقضان حقوق ملت ایران قرار گیرد.

پس از اتمام سخنرانی یوسفی اشکوری، فیلم کوتاهی از سخنرانی های زنده یاد سید جوادی و برنامه های شبکه های تلویزیونی در ارتباط با وی و همچنین تصاویری از فعالیت هایش و مراسم تشییع جنازه و یادبود ایشان در تهران پخش شد که توجه بسیاری از شرکت کنندگان مراسم را به خود جلب نمود.

دکتر بیژن افتخاری از برگزار کنندگان، در ادامه برنامه با ایراد سخنانی کوتاه و تاریخی در ارتباط با فعالیت های زنده یاد سید جوادی در دوران پیش و پس از انقلاب، گوشه های دیگری از زندگی پربار وی را برای حضار نمایان ساخت.
در پایان، این مراسم با هنرنمایی مجدد هنرمندان جوان ایرانی و اجرای قطعات موسیقی خاتمه یافت.

برای دیدن فیلمی که در مراسم یادبود دکتر صدرحاج سیدجوادی در وین – اتریش پخش شد لطفا اینجا کلیک کنید

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.