احضار یک معلم به دادسرای لنگرود در پی مشارکت در تحصن سراسری معلمان

یکشنبه, 18ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – صفر رمضانی معلم و پژوهشگر موسیقی محلی گیلان، طی احضاریه‌ای به شعبه‌ی دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان لنگرود احضار شد. به وی گفته شده که باید ظرف پنج روز آینده در این شعبه حضور یابد. گفته می‌شود که احضار ایشان مربوط به تحصن مهر و آبان‌ماه معلمان است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صفر رمضانی معلم و پژوهشگر موسیقی محلی گیلان، به شعبه‌ی دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان لنگرود احضار شد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “علت این احضار مربوط به تحصن مهر و آبان این معلم است و ظرف پنج روز آینده باید در این شعبه حضور یابد و در صورت عدم حضور جلب خواهد شد”.

این منبع در ادامه افزود: “پیش از این در تاریخ ۳۰ مهر سال جاری سپاه پاسداران لنگرود این معلم را به دلیل حضور در تحصن مهرماه معلمان با احضار کتبی به این نهاد نظامی فرا خوانده بود”.

طبق گفته این منبع، صفر رمضانی، احیاکننده آیین‌های بومی و محلی فراموش شده‌ای چون «نوروزبل» و «تیرماسینزه» در گیلان است و اجراهای او طی این سال‌ها در این آیین‌ها با استقبال اهالی گیلان مواجه شده است. وی همچنین با گروه موسیقی «رستاک» همکاری داشته و حاصل این همکاری اجراهای متعدد در استانهای مختلف ایران بوده است. از صفر رمضانی همچنین مقالات متعدد و مصاحبه‌های گوناگون در مطبوعات و رادیو پیرامون موسیقی محلی گیلان منتشر و انجام شده است.

لازم به اشاره است که دور دوم تحصن سراسری معلمان طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه به دنبال فراخوان قبلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در شهرهای مختلف کشور صورت گرفت که در جریان آن دست‌کم ۱۴ تن از معلمین و فعالین صنفی معلمان در استان‌های خراسان شمالی، فارس، مرکزی، کردستان و خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

چهار تن از این معلمان بازداشتی به نام‌های علی کروشات، محمدرضا رمضان زاده، امید شاه‌محمدی و حامد نرگسی کماکان در بازداشت مانده‌ و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

این شورا پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اجرایی شدن طرح “معلم تمام وقت”، نسبت به عدم رسیدگی به مطالبات صنفی فرهنگیان از سوی مسئولان در قوای سه‌گانه اعتراض کرده و از فرهنگیان کشور درخواست کرده بود تا در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در دفتر مدارس تحصن نمایند.

معلمان ایران مهرماه امسال نیز به مدت دو روز به تحصن مشابهی دست زده بودند.

ازجمله مطالبات فرهنگیان در این تحصن توقف پرونده‌سازی برای معلمان و آزادی معلمان زندانی بوده است، هرانا پیش‌تر در گزارشی به بررسی جامع وضعیت معلمانی که برای استیفای حقوق صنفی خود در عین حفظ استقلال از دستگاه حاکمه تلاش کرده و بسیاری از آنان متحمل حبس، اخراج و تبعید شده‌اند، پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.