آزادی مشروط دو زندانی سنی مذهب از زندان ارومیه

یکشنبه, 18ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه، دو تن از زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان ارومیه به نام‌های محمد محمدی و رحمان فتاحی پور پس از تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس به صورت مشروط از این زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه ۹۷، دو زندانی سنی مذهب محبوس در زندان ارومیه به نام‌های محمد محمدی، فرزند محمدرسول و رحمان فتاحی‌پور، فرزند بهرام، به صورت مشروط از این زندان آزاد شدند.

این دو زندانی اهل بوکان که دوران محکومیت خود را در بند ۱۴ زندان ارومیه می‌گذراندند پس از تحمل ۱۸ ماه حبس به صورت مشروط از این زندان آزاد شدند.

این دو زندانی سنی مذهب در خردادماه ۹۶ بازداشت و توسط شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در گروه‌های سلفی” هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. این افراد نهایتا توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی هرکدام به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

زندان ارومیه علاوه بر تعداد پرشمار زندانیان سیاسی و امنیتی محل نگهداری تعداد زیادی از زندانیانی است که به ارتباط با گروه‌های دارای ایدئولوژی جهادگرایی سلفی متهم هستند.

لازم به ذکر است روز یکشنبه ۱۰ آذرماه، نیز هرانا از آزادی مشروط سه تن از زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان ارومیه به نام‌های نادر ناصری. عبدالوهاب سیداحمدی و چیا نیکوند، خبر داده بود.

هرانا پیش‌تر طی گزارشی هویت ۶۰ تن از زندانیان محبوس در بند سیاسی زندان ارومیه را احراز کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.