اعتراض کارگران فولاد اهواز به حضور نیروهای گارد ویژه در مقابل آنان

یکشنبه, 25ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

گزارش‌ها از ایران حاکی است که در سی و هفتمین روز اعتصاب کارگران معترض گروه ملی فولاد اهواز، نیروهای گارد ویژه (شنبه ۲۵ آذر) هم در مقابل کارگران معترض ایستادند.

عبدالله درویشی، یکی از کارگران معترض در انتقاد به حضور این نیروها گفت: “ما نه تروریستیم، نه داعشیم، نه به جایی وصلیم، نه شاخه نظامی هستیم که جلومان صف کشیده اید.”

طارق خلفی از دیگر نمایندگان کارگران معترض خطاب به نیروهای ضد شورش گفت: “دیروز و امروز صفوف خود را در مقابل کارگر در مقابل حق‌طلبانی که بیش از ۵ سال است حقشان خورده شده نگه داشتید، صفوف شما باید در مقابل کسانی باشند که خوزستان را به نابودی کشاندند. امروز صفوف شما باید در مقابل مافیایی باشد که کشور را به یغما برده است. من کارگر گروه ملی ۵ سال است مقاومت می‌کنم.”

آقای خلفی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: “اگر تا پایان هفته کاری برای کارگران گروه ملی فولاد انجام دادید که انجام دادید و اگر انجام ندادی منتظر بیش از ۱۵۰۰ کارگر در شهر تهران خواهید بود.”

 

کارگران گروه ملی فولاد در آبان و آذر سال جاری، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند. در برخی از این راهپیمایی‌های اعتراضی خانواده‌های کارگران نیز به آنها پیوستند. آنها برای بیان اعتراضات‌شان بارها در مقابل ساختمان‌های مقامات و نهادهای حکومتی از جمله مصلاهای نماز جمعه، استانداری و دفتر نماینده رهبری جمع شدند.

گروه ملی صنعت فولاد توسط گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌شد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

کارگران فولاد خوزستان چند ماه است که حقوق نگرفته اند. آنها اواخر سال گذشته خورشیدی هم در اعتراض به دریافت نکردن حقوق، دست به تجمع زده بودند.

از: بی بی سی

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.