بازداشت ۲۸ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز و ادامه تجمع کارگران

دوشنبه, 26ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

براساس گزارش‌ها، ماموران امنیتی ۱۶ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز را ساعت دو بامداد روز دوشنبه بازداشت کردند. در همین حال تجمع کارگران معترض این شرکت در روز دوشنبه ادامه یافت و ۱۲ دیگر نیز در این تجمع بازداشت شده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که ماموران به خانه تعداد دیگری از کارگران مراجعه کرده‌اند اما آنان در خانه نبودند.

براساس این گزارش، میثم علی قنواتی، عیسی مرعی، امین علوانی، مرتضی اکبریان، طارق خلفی، مسعود عفری، جعفر سبحانی، مصطفی عبیات، غریب حویزاوی، کریم سیاحی، حامد باصری، حافظ کنعانی، حامد جودکی، حسین داودی،کاظم حیدری و یاسر ابراهیمیان ساعت دو بامداد روز دوشنبه بازداشت شده‌اند.

کسری غفوری، مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران، نیز در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا خبر بازداشت تعدادی از کارگران این شرکت را تائید کرد.

به گفته اتحادیه آزاد کارگران، همچنین در تجمعی که جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی اهواز برای آزادی همکاران بازداشتی خود در مقابل این نهاد برگزار کرده بودند ۱۲تن دیگر از کارگران بازداشت شدند.

مجید جنادله، کوروش اسماعیلی، علی عقبا، محسن بلوطی، محمد پور حسن ، محسن پهباتی، حبیب طباطبائی، جاسم رومزی، علی اتمامی، علی جواد پور، جواد غلامی و عبدالرضا دستی در تجمع کارگران معترض بازداشت شدند.

تجمع کارگران معترض اما در روز دوشنبه نیز ادامه یافت. براساس گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران نیروهای یگان ویژه، لباس شخصی و سپاه پاسداران در مقابل استانداری و دادگستری خوزستان مستقر شده‌اند.

کارگران شرکت ملی فولاد اهواز از حدود ۴۰ روز پیش به صورت مداوم در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان در پرداخت حقوق و معوقاتشان مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در استان خوزستان تجمع کرده‌اند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

بانک ملی مالک شرکت فولاد اهواز است. در همین حال برخی از نمایندگان کارگران معترض تهدید کرده بودند که اگر این بانک به تعهدات خود نسبت به این کارخانه عمل نکند، از کارگران و مردم خوزستان خواهند خواست، سپرده‌های خود را از این بانک خارج کنند.

در همین حال خبرگزاری مهر روز شنبه در گزارشی اعلام کرده بود که بانک ملی به تعهد خود برای تامین پول لازم برای فعالیت دوباره شرکت عمل نکرده و از هفت خط تولید گروه ملی فولاد فقط دو خط تولید فعال هستند.

همچنین کریم یاوری، نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز چندین بار اعلام کرده که بانک ملی به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی روز یک‌شنبه نیز گفته بود که گروه ملی فولاد برای فعالیت دوباره «به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که این رقم برای بانک منابع قابل توجهی نیست».

برخی از کارگران همچنین تهدید کرده‌اند که اگر به مطالباتشان پاسخ داده نشود، اعتراض خود را در تهران ادامه خواهند داد.

با استفاده از کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران، خبرگزاری ایلنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا / ا.م / پ.پ​

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.