معنای واقعی جوانگرایی خامنه ای و یک نمونه کوچک از دزدی ها

دوشنبه, 26ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

ایران بریفینگ:

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران که یکسال است پس از بازنشستگی از سپاه مجددا با درجه سرلشگری به سپاه پاسداران بازگشته و گفته می شود در دانشگاه امام حسین مشغول به کار است گفته است که محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  که مدت هاست در انظار عمومی ظاهر نشده “با توصیه پزشک باید در صحبت کردن مراعات کند”.

آقای رضایی ۲۴ آذر در یک کنفرانس خبری در تهران که پس از جلسه مجمع برگزار شده، درباره آقای هاشمی شاهرودی گفته “ایشان در حال مداوا هستند، با توصیه پزشک ایشان باید در صحبت کردن مراعات کنند بنابراین ما توصیه پزشک را رعایت می کنیم”.

او به محل مداوای آقای شاهرودی و اینکه بیماری او چیست اشاره ای نکرده اما گفته چون در سطح مجمع، محمدعلی موحدی کرمانی و احمد جنتی هستند “عدم حضور ایشان پر می شود، اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که احمد جنتی (۹۲ ساله) که هم اکنون نماینده و رئیس مجلس خبرگان رهبری و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین دبیر شورای نگهبان  هست از سوی رهبر ایران به عنوان رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شده است.

وی در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ از امامت جمعه موقت تهران  به علت ضعف و کهولت سن و ناتوانی از اقامه نماز جمعه استعفا کرد اما همچنان در چندین نهاد قدرتمند و حساس که توانمندی بیش از اقامه نماز را طلب می کند برسر کار هست.

روز گذشته سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری به‌طور کامل اجراشده است، گفت: صدها نفر از نیروهای بازنشسته شاغل در نهادهای زیر نظر رهبری همچون کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان تبلیغات اسلامی و… به دنبال اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ترک خدمت کردند.

وی افزود: همچنین در سازمان صداوسیما ۲۲۰ نفر نیروی بازنشسته وجود داشته که بین آن‌ها تعدادی از مدیران نیز وجود داشتند که از این میان ۲۰ نفر با مجوز به کار خود ادامه دادند و ۲۰۰ نفر دیگر ترک خدمت کردند.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اظهار داشت: ۲۰ نفری هم که با مجوز در سازمان صداوسیما بر سرکار باقی‌مانده‌اند از ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به‌تدریج از گردونه سازمان مدیریتی خارج می‌شوند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در آستان قدس و دیگر آستان‌های مقدس اجرا می‌شود و به دنبال اجرای این قانون ۲۷۰ نفر از نیروهای بازنشسته شاغل در آستان قدس رضوی ترک خدمت کردند.

به گزارش ایران بریفینگ، اینکه به‌یک‌باره «صدها نفر» در یک مجموعه بازنشسته شوند آن‌هم بدون اطلاع‌رسانی البته تا حدود بسیار زیادی بعید به نظر می‌رسد مگر اینکه آن نماینده تعریف روشنی از «صدها نفر» نداشته باشد.

اگر این سخنان نماینده مجلس را بپذیریم، بهر حال باید برای چرخش امور جایگزینی برای این افراد در نظر گرفته شود و خبر از انتصاب و آغاز بکار «صدها نفر» در دستگاه‌های زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اعلام شود.

در ماه‌های گذشته البته ایران بریفینگ تعدادی انتصاب و آغاز به کار در سازمان‌های زیر نظر رهبر ایران را رصد کرده است که می‌شود گفت بین بازنشستگی منصوبان رهبری و آغاز بکار منصوبان رهبری در کل فرقی در آن نیست، چراکه روح «قانون منع بکار گیری افراد بازنشسته» بیشتر در جهت ورود جوانان و چهره‌ها و افکار جدید در دستگاه‌های کشور است.

سایت تبیان با دستور و حمایت مالی مستقیم خامنه ای و بودجه ای نجومی راه افتاد که اکنون مرکز پولشویی سازمان تبلیغات اسلامی است

ماه گذشته، محمد قمی رئیس جدید و جوان سازمان تبلیغات اسلامی که از سوی رهبر ایران به‌تازگی منصوب‌شده است در احکامی ۷ جوان به نام‌های علی عسگری، یاسر جلالی، مجتبی حمیدیان، میثم غلامی، محمد شریف‌خانی، مسعود فیاضی و کمیل خجسته را به‌عنوان اعضای هیات مدیره موسسهٔ «تبیان» منصوب کرده است.

جستجوی بخش فارسی ایران بریفینگ حکایت از آن دارد که برخی از آن‌ها با اشخاص دارای عنوانی در کشور نسبت فامیلی دارند:

مجتبی حمیدیان داماد حجت‌الاسلام محمدی عراقی، رئیس اسبق سازمان تبلیغات، عضو مجمع تشخیص و خبرگان است.

یاسر جلالی داماد سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل است.

کمیل خجسته، فرزند حسن خجسته است؛ حسن خجسته برادر همسر رهبر ایران است. خجسته به‌عنوان مدیرعامل جدید تبیان انتخاب‌شده است.

تابستان گذشته نیز پس از انتشار اخباری مبنی بر حضور سید سبحان بطحایی فرزند وزیر آموزش‌وپرورش در سمت معاون موسسه تبیان؛ فیش حقوقی نجومی‌ای منتسب به او توسط برخی کانال‌ها منتشر شد. او البته صحت‌وسقم آن را تأیید و یا تکذیب نکرد.

گفتنی است سایت تبیان با دستور و حمایت مالی مستقیم خامنه ای و بودجه ای نجومی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی راه افتاده است  که اکنون مرکز پولشویی سازمان تبلیغات اسلامی است . در یک فقره از تخلفات تبیان در سال ۱۳۹۶ خانمی از این مجموعه اخراج می شود وی بعدها با شکایت به سازمان بازرسی کل کشور اعلام می کند که این مجموعه برای حمایت از «فعالان جنگ نرم» اقدام به خرید بعضی از لوازم رایانه ای برای هدیه به آنها نموده که به عنوان مثال یک مودم به ارزش واقعی ۱۲۰ هزار  تومان را یک میلیون فاکتور سازی کرده اند و یا یک موس به قیمت واقعی ۵۰ هزار  تومان را ۳۵۰ هزار  تومان فاکتور سازی کردند . این اقلام هر کدام به تعداد بیش از سی  هزار تا پنجاه هزار  عدد تهیه شده  رقم نهایی اش تنها یکی از کوچکترین دزدی ها در این سازمان به حساب می آید که اکنون در بسیاری از دستگاه های جمهوری اسلامی به یک «روال معمول» تبدیل شده است.

این شکایت بعدها به علت اینکه سازمان تبلیغات اسلامی زیر نظر رهبری است مختومه اعلام شد .

ایران بریفینگ آمادگی آن را دارد تا مستندات این شکایت را در اختیار مجاری قانونی جمهوری اسلامی بگذارد .

موارد بی شماری از این اقدامات در مجموعه تبیان وجود دارد که اکنون حتی نزدیکان به جمهوری اسلامی را مجاب نموده که آن مرکز که در واقع تمام بودجه های نجومی اش که سالانه بالای ۱۵۰ میلیارد  تومان است فقط صرف یک وب سایت می باشد مرکزی است برای چپاول و پول شویی .


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.