گزارشی از آخرین وضعیت مهران زهراکار، نویسنده زندانی در زندان اوین

چهارشنبه, 28ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مهران زهراکار، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، دوران محکومیت ۲ ساله خود را در این زندان سپری می‌کند. این زندانی سیاسی از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌ است. آقای زهراکار مولف چندین کتاب در حوزه سیاست و جامعه شناسی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهران زهراکار، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۸ سالن ۹ زندان اوین از حدود ۵ ماه قبل تحمل دوران محکومیت خود را آغاز کرده است.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۷ تیرماه سال جاری همزمان با صدور حکم قطعی، بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود روانه زندان اوین شده بود.

این زندانی ۴۶ ساله در تاریخ ۱۳ اسفندماه سال گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

مهران زهراکار در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۶ توسط شعبه ۳۳ دادسرای اوین احضار و بازداشت و در تاریخ ۲۸ آذر ماه پس از اتمام مراحل بازجویی با قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

وی که هم‌اکنون ۵ ماه از محکومیت خود را پشت سر گذاشته با احتساب ایام بازداشت قبلی در تاریخ ۱۲ تیرماه ۹۹ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد خواهد شد.

مهران زهراکار، متولد ۱۳۵۱، مولف چند جلد کتاب از جمله “غرب چگونه غرب شد، مقایسه ریشه های اجتماعی انقلاب مشروطه در ایران و انقلاب کبیر در فرانسه و ویژگی‌های مهم قدرت و سیاست در یک قرن گذشته در ایران” بوده است که در فاصله سال‌های ۸۷ تا ۹۱ منتشر شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.