افزایش محکومیت در پی تجمیع احکام؛ گزارشی از آخرین وضعیت فرخ عبدی در زندان ارومیه

چهارشنبه, 28ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – فرخ عبدی، فعال تلگرامی محبوس در زندان ارومیه که در تاریخ ۲۵ مردادماه توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ارومیه به اتهام «توهین به مقدسات» به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم و پیش از آن نیز در دادگاه دیگری به ۱۵ ماه حبس جداگانه محکوم شده بود در پی تجمیع احکام صادره توسط این دو دادگاه و دریافت اشد مجازات از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” با افزایش حکم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرخ عبدی فعال تلگرامی محبوس در زندان ارومیه پس از تجمیع احکام صادره توسط دو دادگاه با افزایش حکم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “فرخ عبدی به دلیل عدم اعتراض به حکم صادره توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ارومیه مبنی بر تحمل ۱۵ ماه حبس شامل کسر ۳ ماه از حبس شد با اینحال در پی تجمیع این حکم با حکم ۱۵ ماه حبس قبلی که توسط شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی صادر شده بود با در نظر گرفتن اشد مجازات از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد”.

هر چند تجمیع احکام در احکام سنگین و طولانی بعضا باعث کاهش مدت حبس متهم می شود اما در پرونده هایی مانند پرونده آقای عبدی جمع کردن محکومیت ها به ضرر متهم بوده و موجب تحمل حبسی بسیار بیشتر از حکم صادره در محکمه میشود.

این منبع همچنین در خصوص آخرین وضعیت آقای عبدی افزود: “با وجود درخواست‌ها و پیگیری‌های مکرر این زندانی از زمان انتقال به زندان ارومیه بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم همچنان در بند ۳-۴ عمومی این زندان نگهداری می‌شود و تا کنون از انتقال وی به بند سیاسی توسط مسئولین زندان جلوگیری شده است”.

هرانا پیشتر گزارش کرده بود، در روز ۱۶ اسفند ۹۶ «فرخ عبدی» مدیر یک کانال تلگرامی پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات به بند زندانیان جرائم عادی زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.

او که در اواسط بهمن‌ماه در شهر قشم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، ابتدا به تهران منتقل شده و بعد از دو روز به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شد.

اتهام مطروحه علیه وی پس از بازداشت «تبلیغ علیه نظام» از طریق دعوت مردم به برگزاری تجمع اعتراضی در محکومیت حملات ارتش ترکیه در شهر عفرین عنوان شده بود.

لازم به یادآوری است، فرخ عبدی، زندانی محبوس در زندان ارومیه در تاریخ ۲۵ مردادماه ۹۷ در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ارومیه به اتهام توهین به مقدسات به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

این شهروند اهل ارومیه پیشتر نیز در پرونده ای دیگر توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “همکاری با گروههای مخالف نظام” به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در شعبه ۱ دادگاه تجدید نظرحکم ایشان به ۱۵ ماه کاهش یافت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.