وضعیت نامناسب جسمی در پی اعتصاب غذا؛ گزارشی از آخرین وضعیت محمود ناجی در زندان اوین

جمعه, 30ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمود ناجی، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین که از تاریخ ۱۹ آذرماه در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان در ارتباط با اتهامات، پرونده و همچنین عدم موافقت با مرخصی خود دست به اعتصاب غذا زده بود با کاهش وزن و فشار خون مواجه شده بطوری که از روز گذشته خون دفع کرده است. مسئولین بهداری به بهانه نداشتن ظرف نمونه از گرفتن نمونه برای انجام آزمایش خودداری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۸ آذرماه ۹۷، محمود ناجی، زندانی محبوس در زندان اوین در دهمین روز اعتصاب غذا با کاهش وزن و فشارخون و همچنین دفع خون مواجه شده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “وزن محمد ناجی به ۵۵ کیلوگرم کاهش پیدا کرده و دچار افت فشار شدید شده است. روز گذشته وی دچار دفع خون شده است که در پی انتقال به بهداری زندان مسئولین بهداری گفته‌اند ظرف جهت گرفتن نمونه برای آزمایش ندارند و باید ظرف نمونه‌گیری توسط خود زندانی بیمار تهیه شود”.

محمود ناجی، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین به دلیل عدم موافقت مسئولان با مرخصی خود از روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ۹۷، دست به اعتصاب غذا زده است.

خواسته دیگر این زندانی رسیدگی مجدد و شفاف‌سازی پرونده و اتهاماتش است. وی مدعی است که تاکنون علیرغم درخواست‌های مکررش اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است محمود ناجی، ۳۸ ساله از سال ۸۸ به اتهاماتی از جمله “همکاری با دول متخاصم” به ۱۰ سال حبس محکوم شد. آقای ناجی مردادماه سال جاری از زندان رجایی شهر کرج به اندرزگاه ۸ سالن ۱۰ زندان اوین منتقل شده است.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‎هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.

هم‌اکنون نیز تعدادی از زندانیان محبوس در زندان‌های مختلف کشور کماکان در حال اعتصاب غذا بوده و نزدیکانشان روزبه‌روز شاهد تحلیل جسم و جان بستگان در بندشان هستند. هرانا پیشتر در گزارشی به بررسی اسامی، دلایل، زمان و وضعیت زندانیان در اعتصاب غذا در زندانهای کشور پرداخته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.