محکومیت زندان یک فعال تلگرامی افزایش یافت

یکشنبه, 2ام دی, 1397
اندازه قلم متن

محکومیت زندان یک فعال تلگرامی اهل ارومیه در پی اعمال «قانون تجمیع احکام» افزایش پیدا کرد.

براساس گزارش کُردپا، محکومیت زندان «فرخ عبدی»، مدیر کانال تلگرام «آمانج» که در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد، در پی اعمال قانون تجمیع احکام، به پنج سال حبس افزایش یافت.

این فعال تلگرامی اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام های «اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری»، به سه سال حبس محکوم شده بود اما پس از اعتراض وی، این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۵ ماه حبس تقلیل یافت.

بنابراین گزارش، فرخ عبدی روز پنج‌شنبه پانزدهم مردادماه نیز در یک پرونده دیگر به اتهام «توهین به مقدسات» در شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی محاکمه و به ۱۵ ماه حبس محکوم شده بود.

به گفته یکی از نزدیکان وی، پس از تجمیع احکام، محکومیت ۱۵ ماه حبس عبدی به اتهام توهین به مقدسات حذف شده اما محکومیتش به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی به پنج سال حبس افزایش پیدا کرده است.

فرخ عبدی بیست و نهم آذرماه به بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب ارومیه احضار و حکم پنج سال حبس تعزیری خود را دریافت کرده است.

مدیر کانال تلگرامی آمانج روز شنبه بیست و یکم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ در شهر قشم از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده و پس از یک ماه بازداشت، به زندان مرکزی ارومیه انتقال یافته بود.

کانال تلگرامی آمانج اخبار مناطق کُردنشین ایران را تحت پوشش قرار می داد و هدف از اطلاع‌رسانی این اخبار را حفاظت و شناساندن فرهنگ و ادب کُردی عنوان کرده بود.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.