دومین روز تجمع اعتراضی خانواده کارگران بازداشتی فولاد اهواز مقابل استانداری

سه شنبه, 4ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خانواده کارگران بازداشتی فولاد اهواز امروز برای دومین روز متوالی مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده وخواستار آزادی کارگران بازداشتی شدند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، تجمع کنندگان می‌گویند: “قرار بود تا روز یکشنبه [۲ دی] همه کارگران بازداشتی آزاد شوند اما هنوز تعدادی از آنها در بازداشت به سر می‌برند.”

معترضان خواستار پاسخگویی استاندار و مقامات استانی شدند.

در آستانه چهلمین روز از اعتراضات کارگران فولاد اهواز بیش از ۴۰ نفر از کارگران معترض شبانه و با حمله ماموران امنیتی به منازلشان بازداشت شدند.

حدود ۲۰ نفر از آنها طی روزهای اول آزاد شدند، اما ۲۸ نفر دیگر از این کارگران با گذشت یک هفته همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

کارگران گروه ملی فولاد در آبان و آذر سال جاری، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند.

در برخی از این راهپیمایی‌های اعتراضی خانواده‌های کارگران نیز به آنها پیوستند. آنها برای بیان اعتراض خود بارها در مقابل ساختمان‌های دولتی و نهادهای حکومتی از جمله مصلاهای نماز جمعه، استانداری و دفتر نماینده رهبری تجمع کردند.

گروه ملی صنعت فولاد را گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌کرد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

کارگران فولاد خوزستان چند ماه است حقوق نگرفته‌اند. آنان اواخر سال گذشته خورشیدی هم در اعتراض به دریافت نکردن حقوق، تجمع کرده بودند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.