هفت ماه بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت چهار زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

سه شنبه, 4ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – چهار زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به نام‌های عبدالله قاسم‌پور، محمدحسین قاسم‌پور، علیرضا حبیبیان و اکبر دلیر از اردیبهشت‌ماه سال جاری بدون دسترسی به وکیل در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. اتهامات مطروحه علیه این زندانیان “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار زندانی سیاسی محبوس در بند ۴ زندان اوین از هفت ماه پیش در بازداشت موقت و در وضعیتی بلاتکلیف به سر می‌برند.

هویت این افراد “عبدالله قاسم‌پور ۳۴ ساله از اندرزگاه ۸ زندان اوین، محمدحسین قاسم‌پور ۳۲ ساله، علیرضا حبیبیان ۳۰ ساله و اکبر دلیر ۳۴ ساله، هر سه نفر از بند ۴ زندان اوین” توسط هرانا احراز شده است. از میان آن‌ها عبدالله و محمد حسین قاسم‌پور برادر هستند.

اتهامات مطروحه علیه این زندانیان در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

با گذشت هفت ماه از بازداشت این زندانیان، برخلاف روند عادی دادرسی کماکان بدون دسترسی به وکیل و به‌صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می‌برند.

این چهار زندانی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.

گفتنی است که اتهام مطروحه علیه این زندانیان پس از بازداشت و در مراحل بازجویی “محاربه از طریق عضویت، تبلیغ و همکاری در گروه‌های مخالف نظام” از طریق آتش زدن یکی از پاسگاه‌های بسیج و ارسال ویدیوی آن برای انتشار در سایت‌های گروه‌های مخالف نظام بوده است و پس از آن به “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” تغییر پیدا کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.