پس از ۹ سال حبس تحت حکم اعدام؛ جلسه رسیدگی مجدد به اتهامات هوشنگ رضایی برگزار شد

سه شنبه, 4ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – پس از ۹ سال تحمل حبس تحت حکم اعدام، با پذیرفته شدن اعاده دادرسی، جلسه رسیدگی به اتهامات هوشنگ رضایی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و بدون حضور وکیل مدافع منتخب برگزار شد. وی پیشتر در سال ۹۱ نیز طی دو جلسه دادگاه به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۴ آذرماه ۹۷، جلسه رسیدگی به اتهامات هوشنگ رضایی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

یک منبع نزدیک به هوشنگ رضایی به گزارشگر هرانا گفت: “هوشنگ رضایی برای جلسه رسیدگی مجدد سه وکیل معرفی نمود که هیچ‌کدام مورد قبول واقع نشد و این حق از وی گرفته شد. در نهایت جلسه دادگاه در تاریخ ۲۴ آذر با حضور وکیل تسخیری برگزار شد”.

به گفته این منبع نزدیک به این زندانی پس از چند بار رد درخواست اعاده دادرسی نهایتا سال گذشته این درخواست در دیوان عالی کشور پذیرفته شد و پرونده برای دادرسی مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع شده بود.

هوشنگ رضایی که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ پس از شش ماه انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد پس از محاکمه چند دقیقه‌ای از سوی قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام اتی از جمله محاربه از طریق ارتباط و همکاری با یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شده بود.

قابل ذکر است وی در کلیه مراحل دادرسی پرونده از حق داشتن وکیل منتخب محروم بوده است و پروسه قضایی دادرسی به اتهامات او مبهم و پر ایراد گزارش شده است.

هوشنگ رضایی ۳۳ ساله در تاریخ ۲۹ خردادماه سال ۸۹ در تهران بازداشت شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.