سالگرد جان باختن شهرام فرج زاده با تهدید نیروهای امنیتی لغو شد

جمعه, 7ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مراسم سالگرد جان باختن عباس (شهرام) فرج‌زاده طارانی، یکی از ده‌ها نفری که در پی حوادث خونین دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عاشورای سال ۸۸، توسط نیروهای امنیتی کشته شده بود، با تهدید نیروهای امنیتی لغو شد. وی در تاریخ ۶ دی‌ماه ۸۸ توسط خودروی نیروهای انتظامی زیر گرفته شد و فیلم این صحنه دلخراش که به وسیله دوربین‌های تلفن همراه ضبط شده بود، به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم نهمین سال درگذشت عباس(شهرام) فرج‌زاده طارانی، از جان باختگان عاشورای ۸۸ جلوگیری کردند.

حوریه فرج زاده طارانی، خواهر شهرام فرج‌زاده، طی یادداشتی در این خصوص گفت: “متاسفانه با من از وزارت اطلاعات تماس گرفتند و مراسم زنده یاد شهرام فرج زاده را کنسل کردند و تاکید کردند اگر مراسم را کنسل نکنم ضمن برخورد شدید قانونی، مشکل برای میهمانان ایجاد خواهند کرد و همین امروز خواهند آمد و اجازه نخواهند داد مراسم صورت گیرد”.

لازم به ذکر است پیشتر در سالگرد آغاز حوادث خونین سال ۸۸، راحله فرج‌زاده طارانی، خواهر شهرام فرج‌زاده، در گفتگویی با گزارشگر هرانا از شرایط سختی که طی یک و نیم سال اخیر برای همسر و فرزند برادرش به وجود آمده و از اینکه طی این مدت چطور مسئولان پیگیری‌های خانوادهٔ وی در خصوص یافتن قاتل برادرش را به سخره می‌گرفتند گفته‌ بود.

در تاریخ ۶ دی‌ماه ۱۳۸۸، در جریان وقایع خونین پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که به دلیل همزمانی با روز عاشورا به عاشورای ۸۸ موسوم شده است ده‌ها تن از معترضین به نتایج انتخابات کشته و زخمی و صدها نفر بازداشت شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.