تداوم محرومیت یک دانش‌ آموز بهایی از تحصیل به دلیل دفاع از عقیده

دوشنبه, 10ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک شهروند بهایی ساکن تنکابن به نام پویا رضویان به دلیل دفاع در برابر توهین به عقیده‌اش از ادامه تحصیل و اخذ مدرک دیپلم محروم مانده است. این شهروند بهایی در سال تحصیلی ۹۰-۹۱ به جهت اعتراض به خواندن کتابی در مخالفت با آیین بهایی سر صف مدرسه، از محل تحصیل خود اخراج شده بود. به گفته مسئولین اداره آموزش و پرورش پرونده وی به اداره اطلاعات ساری منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پویا رضویان، شهروند بهایی ساکن تنکابن، از ادامه تحصیل و دریافت مدرک دیپلم محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به این شهروند بهایی به گزارشگر هرانا گفت: “پویا رضویان، در سال تحصیلی ۹۰-۹۱ به دنبال خوانش بخشهایی از کتاب ردیه‌ای که در مخالفت با آئین بهایی بود در سر صف مدرسه به این موضوع معترض شد و از اعتقاد خود دفاع کرد. در پی این موضوع از مدرسه اخراج شد و پرونده وی توسط رئیس آموزش و پرورش تنکابن به آموزش و پروش ساری منتقل شد. پس از پیگیری‌ها مشخص شد پرونده از دست آنها نیز خارج شده و در دست اداره اطلاعات ساری است”.

به گفته این منبع مطلع با وجود پیگیری‌های مکرر این شهروند بهایی پس از گذشت بیش از ۶ سال کماکان از ادامه تحصیل و دریافت مدرک دیپلم محروم مانده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.