فاطمه هاشمی: مطمئن هستم که مرگ آیت‌الله هاشمی طبیعی نبوده| ​هیچ‌کدام از مدارکی که در کشوی میز پدرم وجود داشت، دیگر نبود

سه شنبه, 11ام دی, 1397
اندازه قلم متن

فاطمه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی در دومین سالگرد درگذشت پدرش گفته است “من با شواهدی که در این مدت به دست آوردم، مطمئن هستم که مرگ ایشان، مرگی طبیعی نبوده است”.

خانم هاشمی در گفت و گو با وب سایت جماران نزدیک به خانواده آیت الله خمینی گفته است که دو ماه پیش از درگذشت پدرش “دو نفر از آقایانی که ادعا می‌کردند از بچه‌های جبهه و جنگ هستند، به دفتر من در دانشگاه آمدند و گفتند که ‘قصد ترور پدرتان را دارند و این پیغام را به ایشان برسانید’ من این مسأله را در شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح کردم”.

دختر آقای هاشمی رفسنجانی گفته “سال گذشته، آخرین باری که شورای امنیت ملی ما را دعوت کرد، اعلام کرد که پرونده فوت بابا را می‌بندد. اما نمی‌دانم که از ناحیه ریاست جمهوری یا جایی دیگر این پرونده به جریان افتاده یا نه؟”

یاسر هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی یک سال پیش گفته بود که پرونده مرگ پدرش که در شورای عالی امنیت ملی بسته شده بوده، مجددا از سوی حسن روحانی رئیس جمهور برای بررسی به این شورا ارجاع شده و اکنون مفتوح است. با این همه مشخص نیست که این پرونده در حال حاضر در چه وضعیتی است.

از زمان درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی در دی ماه ۱۳۹۵، اعضای خانواده او به بیان تردیدهای جدی در مورد دلیل واقعی مرگ او پرداخته‌اند. محمد هاشمی، برادر اکبر هاشمی رفسنجانی هم در سالمرگ این سیاستمدار ایرانی برای دومین بار طی یک ماه گذشته، ایست قلبی برادرش را که به فوت او منجر شد، مشکوک خوانده بود.

آقای هاشمی گفته بود “از آنجا که علت ایست قلبی اعلام شده و دلیلی برای آن ذکر نشده است جای شبهه وجود دارد و منشأ برخی گمانه‌زنی‌ها می‌شود”.

اواخر آذر سال گذشته امسال فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرده بود که مطابق گزارش شورای عالی امنیت ملی ایران در بدن آقای هاشمی رفسنجانی ۱۰ برابر حد مجاز مواد و تشعشعات رادیواکتیو وجود داشته است.

خرداد ماه امسال چند ماه پس از این اظهارات، غلامعلی رجایی، مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود “آن اتفاق مرگ طبیعی و سکته نیست… نه من آدم امنیتی هستم که بتوانم جزئیات واقعه را تجزیه و تحلیل کنم و نه اطلاعات لازم را دارم، تنها می‌دانم که اتفاقی افتاده است.”

اکبر هاشمی رفسنجانی نوزدهم دی ماه دو سال پیش در سن ۸۲ سالگی در تهران درگذشت. گزارش شده بود که وضعیت او در زمان شنا در استخری در شمال تهران رو به وخامت گذاشت و تا زمان انتقال به بیمارستان علائم حیاتی اش را از دست داد.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ایران در اولین واکنش ها به مرگ آقای هاشمی رفسنجانی، شبهاتی درباره آن مطرح کرده بود که بعدا پس گرفت.

از زمان درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی اعضای خانواده اش ضمن مشکوک خواندن علت مرگ او، درباره سرنوشت وصیت‌نامه آقای هاشمی رفسنجانی ابراز بی اطلاعی و ابهام کرده اند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.