تجمع کارگران اگزوز خودرو در اعتراض به وضعیت کارخانه/۱۵۰ کارگر طی ۴ ماه تعدیل شدند

چهارشنبه, 12ام دی, 1397
اندازه قلم متن

جمعی از کارگران کارخانه «اگزوز خودرو» خراسان در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، روز گذشته در محدوده شرکت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران کارخانه «اگزوز خودرو» خراسان واقع در شهرستان نیشابور در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، روز گذشته (۱۱ دی  ماه) در محدوده محل کار خود دست به اعتراض صنفی زدند.

طبق ادعای کارگران معترض، افزایش مشکلات کارخانه باعث شده طی ۴ ماه گذشته حدود ۱۵۰ کارگر پیمانکاری شرکت تعدیل شوند. در عین حال میزان تولیدات کارخانه نسبت به قبل کاهش یافته و کارگران نگران امنیت شغلی خود شده‌اند.

این کارگران همچنین مدعی‌اند؛ کاهش تولیدات کارخانه و بازار فروش سبب شده تا ۳ شیفت‌ کاری کارگران تبدیل به یک شیفت شده که تبعات آن در میزان دستمزد دریافتی کارگران تاثیرگذار بوده است.

طبق اظهارات کارگران؛ هرچند مشکلات مالی کارخانه در یک سال گذشته، تاثیری بر پرداخت مطالبات مزدی کارگران این واحد تولیدی نداشته است اما آنها نگرانند که با ادامه این وضعیت، تمدید قراردادهای چند ماهه آنها با مشکل مواجه شود.

به گفته یکی از کارگران معترض اگزوز خودرو؛ یکی از کارگران به دلیل کاهش شیفت کاری و کسورات بیمه‌ای و بازپرداخت وام در ماه ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و ۳ فرزند دارد.

به گفته وی، یکی دیگر از خواسته‌های کارگران اگزوز خودرو خراسان؛ هم‌ترازی دستمزدشان نسبت به دیگر کارخانه‌های هم گروه تولید قطعات خودرو است.

علی صبوری شرق (معاون مالی و اداری اگزوز خودرو خراسان) با تایید خبر تعدیل تعدادی از کارگران پیمانکاری اگزوز خودرو به ایلنا گفت: کارگران تعدیلی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری زیرمجموعه اگزوز خودرو هستند. تعداد این کارگران پیمانی را دقیق نمی‌دانم اما در چند ماه گذشته بیش از ۷۰ نفر بوده‌اند.

او افزود: پیمانکار این کارخانه در عین حال با سایر قطعه‌سازان منطقه طرف قرارداد است. در نتیجه این پیمانکار با قطع همکاری با اگزوز خودرو می‌تواند کارگران مذکور را در جایی دیگر مشغول به کار کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.