اعدام یک زندانی یک روز پس از اقدام به خودکشی او در زندان بندرعباس

شنبه, 7ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

به کزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران یک منبع محلی به لیشان اطلاع داده  که یک زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر به نام امید سجادی ۲۸ ساله و اهل بندرعباس روز ۲ فرودین ماه در حالی که به دلیل خودکشی در شب قبل از اجرای حکم اعدام و تلاش برای زدن رگ گردنش در وضعیت بدی به لحاظ فیزیکی قرار داشته است، با گردن خونین در محوطه ی زندان مرکزی بندرعباس اعدام شده است.

ن فعال حقوق بشر در ادامه افزود این زندانی از دو سال پیش به اتهام مواد مخدر در این زندان بسر می برد و به همین اتهام نیز به اعدام محکوم شده بود. بعد از قطعی شدن حکم در دیوان عالی کشور روز یک فروردین ماه این زندانی از بند ۸ زندان مرکزی بندرعباس به سلول انفرادی قرنطینه این زندان منتقل شد. این زندانی بعد از مخالفت با درخواست آخرین ملاقات با اعضای خانواده اش از سوی مسئولین زندان، شب یک فروردین ماه به بهانه اقامه نماز از نگهبان خواسته که دستبند وی را باز بکند و بعد از باز کردن دست بند با لبه های ساعت مچی خود سعی در خودکشی کرده اما با دخالت ماموران جلوی این اقدام گرفته می شود و در حالی که خون زیادی از گردن وی رفته بوده، بهداری زندان تنها با پسمان ساده اقدام به درمان وی کرده و چند ساعت بعد با اینکه همچنان از گردن وی خون جاری بوده است حکم اعدام او اجرا شد.

این فعال حقوق بشر در پایان مدعی شد که سربازان اجرای احکام به دلیل جاری شدن خون در گردن وی حاظر به کشیدن چارپایه زیر پای متهم نشده بودند ولی یکی از مسئولین زندان بعد از امتناع سربازان شخصا اقدام به کشیدن چارپایه و اجرای حکم کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.