شرائط قرون وسطایی در زندانهای کشور: چهل ضربه شلاق بدون محاکمه، در هواخوری زندان زاهدان

پنجشنبه, 13ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در زندان زاهدان توسط مسئولین این زندان بدون محاکمه و به صورت تنبیهی ۴۰ ضربه شلاق خورد. مسئولین زندان دلیل این عمل را مصرف مواد توسط وی در زندان عنوان کرده‌اند. لازم به یادآوری است میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی محبوس در زندان زاهدان توسط مسئولین زندان ۴۰ ضربه شلاق خورد.

هویت این زندانی “محمدطاهر نورزهی، با اتهام سرقت مسلحانه، محبوس در بند ۳ زندان زاهدان” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “محمد طاهر نورزهی که ۱۳ سال گذشته را در این زندان تحمل حبس کرده و اواخر دوران حبس خود را سپری می‌کند، توسط مسئولین زندان به بهانه اینکه در زندان مواد مخدر مصرف کرده در هواخوری بند ۳ و مقابل دید سایر زندانیان  ۴۰ ضربه شلاق خورد”.

رفتار نامناسب، توهین‌آمیز و سلیقه‎ای مسئولین زندان زاهدان مسبوق به سابقه است.

عصر روز پنجشنبه ۶ دی‌ماه نیز یک زندانی ۲۶ ساله محبوس در زندان زاهدان به نام علیرضا احمدی توسط معاون زندان به صورت عریان به میله‌های باشگاه بسته شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. در تاریخ ۲۱ آذرماه، دو زندانی محبوس در زندان زاهدان به نام‌های “اسماعیل سنچولی” و “محمد کیخواه” نیز در پی درگیری لفظی با یکی از پرسنل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌ بودند. همچنین مسئولین زندان زاهدان روز ۲۰ آذر ماه نیز سه تن دیگر از زندانیان محبوس در این زندان به نام‌های “رضا بامری”، “عارف خوارکوهی” و “مهرالله ریگی” را مورد ضرب و شتم قرار داده  و به صورت دست و پا بسته در بند قرنطینه این زندان رها کرده بودند. در تاریخ ۲ آذرماه ۹۷ هرانا در گزارشی به بررسی و شرح مشکلات زندانیان محبوس در زندان زاهدان از جمله تجهیز نبودن بهداری زندان، کیفیت غذای بسیار پایین و ضبط وسایل شخصی توسط مسئولین زندان، نگهداری زندانی در انفرادی، بدرفتاری و ضرب و شتم زندانی و تبعید زندانی، پرداخته بود.

لازم به یادآوری است میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.