بی خبری از وضعیت نامق دلدل پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج

چهارشنبه, 19ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – نامق دلدل زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج هفته گذشته به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شده است این انتقال در حالی است که صرفا حدود ۱۵ ماه از مدت زمان محکومیت این زندانی باقی مانده است. در بسیاری از موارد مشابه این قبیل اقدامات به پرونده سازی علیه زندانیان توسط مسئولین زندان یا نهادهای امنیتی منتهی شده است. این موضوع باعث افزایش نگرانی در ارتباط با وضعیت این زندانی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نامق دلدل، زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج  هفته گذشته به سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است.

انتقال نامق دلدل در حالی صورت گرفته است که حدود ۱۵ ماه از محکومیت وی باقی مانده است.

نامق دلدل که از مدتها پیش از ناحیه استخوان ران پای راست دچار بیماری شده پیشتر در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.نامق دلدل نخستین بار در سال ۸۹ بازداشت به ۳ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد، این زندانی در مهرماه ۹۲ آزاد شدآقای دلدل در فروردین ۹۳ مجدد بازداشت شد و بر اساس سه اتهام امینی به ترتیب به ۶ سال، ۳ سال و ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.این حکم در مرحله تجدیدنظر بر اساس ماده ۱۴۷ به تحمل جمعا ۶ سال (اشد) کاهش می یابد.آقای دلدل در آبان ۹۴ از بازداشتگاه اطلاعات سنندج به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.