سجاد منادی، فعال ترک به حبس محکوم شد

جمعه, 21ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سجاد منادی، فعال ترک (آذربایجانی) توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان پارس آباد به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام عنوان شده در دادنامه وی “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۰ دی‌ماه ۹۷، سجاد منادی، فعال ترک (آذربایجانی) از محکومیت خود به یک سال حبس تعزیری توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان پارس آباد مطلع شد.

سجاد منادی، طی دادنامه‌ی الکترونیکی که از طریق وبسایت قوه قضاییه به وی ابلاغ شده، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

قاضی پرونده بخشی از ادله اتهامی وی را در دادنامه حسب گزارش و تحقیقات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان پارس آباد و فعالیت گسترده در حوزه قوم گرایی و تشکیلات «گاموج» و حمایت از زندانیان قوم گرایی و شعارنویسی وی عنوان کرده است.

در پایان دادنامه آقای منادی آمده است که رای صادره ظرف مدت بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان اردبیل خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه این شهروند در تاریخ ۱۵ دی‌ماه به ریاست قاضی “فیروز فراهانی مزرعه جهان” برگزار شده بود.

وی پیش از این با قرار کفالت تا زمان پایان دادرسی به طور موقت آزاد شده بود.

سجاد منادی افسوران، فرزند سیفعلی، متولد ۱۳۷۱ در شهرستان پارس آباد مغان در استان اردبیل است.

ترک (آذربایجانی) های ایران مانند سایر جمعیت‌های اتنیکی کشور در معرض تضییع نظام‌مند حقوق پایه‌ای قرار دارند، هر چند این تبعیض در مورد آنها کمتر شکل مذهبی دارد و عمدتا بر مباحث فرهنگی و هویتی استوار است.

هرانا پیشتر در گزارشی تفضیلی به بررسی برخوردهای امنیتی با فعالان ترک و افزایش فشار بر روی این شهروندان از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۸ آذرماه ۹۷ پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.