در اعتراض به انتقال ده زندانی سیاسی به انفرادی، امتناع ۳۵ زندانی سیاسی از حضور در سالن ملاقات زندان اوین

دوشنبه, 9ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

zendan-evin

۳۵ تن از زندانیان بند ۳۵۰ از گروه‌ها و گرایش‌های مختلف از حضور در سالن ملاقات امتناع کرده و دست به اعتصاب ملاقات زدند. آن‌ها هدف خود را اعتراض نسبت به انتقال هم بندیانشان به انفرادی و مداخلات غیر قانونی در اداره امور داخلی بند و نیز همدردی با خانواده ده تن از زندانیانی که به انفرادی منتقل و ممنوع الملاقات شده‌اند اعلام کردند و همچنین خواستار بازگشت فوری هم بندیانشان به بند ۳۵۰ شده‌اند.

در پی اعتراضات روز گذشته بند ۳۵۰ اوین و انتقال ده تن از زندانیان سیاسی به سلول‌های انفرادی، ۳۵ تن از زندانیان بند ۳۵۰ دست به اعتصاب ملاقات زدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، امروز دوشنبه که موعد ملاقات هفتگی زندانیان بند ۳۵۰ اوین با خانواد‌هایشان است بیش از ۳۰ تن از زندانیان بند ۳۵۰ از گروه‌ها و گرایش‌های مختلف از حضور در سالن ملاقات امتناع کرده و دست به اعتصاب ملاقات زدند.

آن‌ها هدف خود را اعتراض نسبت به انتقال هم بندیانشان به انفرادی و مداخلات غیر قانونی در اداره امور داخلی بند و نیز همدردی با خانواده ده تن از زندانیانی که به انفرادی منتقل و ممنوع الملاقات شده‌اند اعلام کردند و همچنین خواستار بازگشت فوری هم بندیانشان به بند ۳۵۰ شده‌اند.

روز گذشته کلمه خبر داده بود؛ پس از آنکه مقامات زندان خواسته غیر قانونی عزل سعید مدنی وکیل بند منتخب زندانیان را مطرح کردند، بند امنیتی ۳۵۰ زندان اوین شاهد یک سلسله اقدامات اعتراضی بود که نهایتا با مداخله گارد ویژه زندان ده تن از زندانیان به نام‌های سعید مدنی، عبدالله مومنی، ابوالفضل عابدینی نصر، سیامک قادری، امیر خسرو دلیر ثانی، محمد حسن یوسف‌پور سیفی، سعید عابدینی، کامران ایازی، محمد ابراهیمی و پوریا ابراهیمی به انفرادی منتقل و ممنوع الملاقات شدند.

بر اساس ای گزارش مسئولان زندان وعده داده‌اند که طی ۴۸ ساعت آینده این زندانیان به بند ۳۵۰ باز می‌گردند و زندانیانی که به انفرادی منتقل شده‌اند تهدید کرده‌اند در صور عدم تحقق این وعده دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

اسامی زندانیان بند ۳۵۰ که روز دوشنبه در اعتصاب ملاقات این بند شرکت کردند به شرح زیر است:

۱- علیرضا رجایی

۲- سیدعلیرضا بهشتی شیرازی

۳- عبدالفتاح سلطانی

۴- محمدامین هادوی

۵- فیض الله عرب سرخی

۶- عماد بهاور

۷- حسن اسدی زیدآبادی

۸- محمدرضا مقیسه

۹- محمدقادر ربانی املشی

۱۰- مسعود پدرام

۱۱- سیاوش حاتم

۱۲- محمدحسین نعیمی‌پور

۱۳- محمد رضایی

۱۴- مهدی خدایی

۱۵- محمد داوری

۱۶- حمیدرضا مرادی

۱۷- افشین یدالهی

۱۸- مهدی تاجیک

۱۹- محمدرضا نوری

۲۰- عبدالرضا قنبری

۲۱- غلامرضا خسروی

۲۲- مجید اسدی

۲۳- علی معزی

۲۴- اصغر قطان

۲۵- محمد صائمی

۲۶- سید محمود باقری

۲۷- محمدولی غلامنژاد

۲۸- مجید محمدی

۲۹- غلامرضا حسینی

۳۰- مهدی ساجدی فر

۳۱- پیمان کاسن‌نژاد

۳۲- داوود ایزی

۳۳- وحید اصغری

۳۴- فرزاد روحی

۳۵- امیر شاه مرادی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.