بازداشت یک شهروند همزمان با احضار ۴ تن دیگر به مراجع امنیتی و قضایی در کرمانشاه

جمعه, 28ام دی, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته چهار شهروند اهل شهرستان سنقر به مراجع امنیتی و قضایی استان کرمانشاه احضار شده‌اند. همچنین یک شهروند دیگر در این شهر پس از احضار به اداره اطلاعات کرمانشاه بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته ۵ شهروند اهل شهرستان سنقر به دادگاه، پلیس امنیت و اداره اطلاعات کرمانشاه احضار شده‌اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “در روزهای اخیر برزو نادری، احسان دارابی و فهیم ناصری از شهروندان اهل سنقر به اداره اطلاعات کرمانشاه احضار شده و درباره فعالیت‌هایشان در فضای مجازی تحت بازجویی قرار گرفته‌اند”.

از میان این افراد احسان دارابی پس از حضور در دادگاه بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شده است. آقای دارابی طی تماسی که با خانواده خود داشته خبر داده است که بعد از پایان وقت اداری پنجشنبه وثیقه ۵٠ میلیونی برای وی صادر شده است.

این منبع مطلع افزود:” از طرفی کیومرث واعظی، از مسئولین ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در شهرستان سنقر، طی ابلاغیه‌ای برای روز ۱ بهمن‌ماه به دادگاه احضار شده است. وی در تیرماه سال گذشته نیز بە ادارە اطلاعات سنقر احضار و چهار تا پنج ساعت بازجویی شده بود. همچنین پرونده دیگری برای وی و جبار حاجی مرادی در خصوص اتهامات “نشر اکاذیب” و “و توهین به مسئولان” در شهر سنندج تشکیل شده است”.

همزمان گزارش شده که زهرا اسدی، مسئول ستاد بانوان حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در شهرستان سنقر نیز بدون ذکر توضیحا به پلیس امنیت این شهر احضار شده است.

هر چند گزارش می شود چندی پیش استانداری کرمانشاه شکایتی را علیه برخی از فعالان فضای مجازی و روزنامه‌نگاران شهرستان سنقر تنظیم کرده است با اینحال ارتباط این احضارها با شکایت مورد اشاره روشن نیست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.