نقش تنها زن کشته‌شده در هواپیمای ارتش چه بوده؟

یکشنبه, 30ام دی, 1397
اندازه قلم متن

ایران بریفینگ / روز دوشنبه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش که به همراه جمعی از افسران ارشد عمدتاً اطلاعاتی نیروی هوایی و ستاد کل ارتش همراه با بار گوشت از قرقیزستان به سمت ایران حرکت می‌کرد، هنگام فرود در فرودگاه فتح استان البرز از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار سانحه شد.

این هواپیمای نیروی هوایی ارتش از زمان سقوط تابه‌حال ابهامات عدیده‌ای پیرامونش بوده که بخش از آن ابهامات در یادداشت پیش‌تر ایران بریفینگ به آن اشاره شد.

مریم زارعی نژاد تنها زن سرنشین این هواپیما بود که همراه با ۱۵ تن دیگر از هم‌سفرانشان در این حادثه جان باخت و پیکر او بعد از تشییع در هشتگرد به زادگاهش ساوجبلاغ منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد.

مریم زارعی نژاد که در اخبار خبرگزاری‌های رسمی کشور از وی به‌عنوان خدمه و مهماندار هواپیما یاد می‌شود از اعضای کارشناس نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است.

زارعی نژاد که فارغ‌التحصیل داخلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده، از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ دوره تخصص داخلی را طی کرده و در خلال همین سال‌ها به‌واسطه آشنایی‌اش با زبان عبری و انگلیسی به‌عنوان مترجم و کارشناس زبان عبری جذب نیروی قدس می‌گردد.

زارعی نژاد در سال گذشته نیز تحت پوشش نیروی امدادی هلال‌احمر از خرداد تا آذر ۱۳۹۶ در سوریه حضورداشته است.

زارعی نژاد در سال ۱۳۹۵ نیز در خلال ماه‌های دی تا اسفند در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت حضورداشته است.

اینکه مریم زارعی نژاد چگونه زبان عبری فراگرفته می‌تواند به محل زندگی وی مرتبط باشد، در ساوجبلاغ، روستای خور کلیمیان زیادی وجود دارند.

اکنون با توجه به اطلاعات تائید شده نسبت به ایشان و دیگر سرنشینان آن هواپیما به‌طورکلی مأموریت افسران ارشد نیروی هوایی دگرگون می‌شود و این سؤال بار دیگر پررنگ‌تر می‌شود که به‌راستی مأموریت این افسران ارتش چه بوده است؟

ایران بریفینگ اطلاعات دیگری در این مورد در حال تائید دارد که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.