مایک پمپئو خواستار آزادی آمریکاییان زندانی در ایران شد

دوشنبه, 1ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

وزیر امور خارجه آمریکا در دو پست توییتری از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواست تا شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد کنند. پمپئو در ضمن به ماجرای گروگان‌گیری کارمندان سفارت آمریکا در ایران اشاره کرده است.

    

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار دو پست توییتری به آزادی ۵۲ نفر از دیپلمات‌های زندانی این کشور ایران در ۳۸ سال پیش اشاره کرده و خواستار آزادی همه شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور شده است.

پمپئو در یک پست توییتری نوشته است: «۳۸ سال پیش در چنین روزی، افراط‌گرایان در ایران اقدام به آزادی ۵۲ دیپلمات آمریکایی نمودند که به مدت ۴۴۴ روز به گروگان گرفته بودند. هنوز نیز ایران شماری از آمریکاییان بی‌گناه را به گروگان گرفته است.»

توییتی خطاب به مسئولان ارشد ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در توییت دیگری خواستار آزادی فوری باب لوینسون، ژیائو وانگ، باقر نمازی، سیامک نمازی‌ و گروگان‌های دیگر از سوی مسئولان بلندپایه ایران شده است.

در این پست توییتری، پمپئو رسما از آیت‌الله خامنه‌ای، حسن روحانی و جواد ظریف خواسته است تا به ترور و گروگان‌گیری در ایران پایان دهند.

Secretary Pompeo

@SecPompeo

۳۸ years ago today, extremists in Iran released 52 American diplomats they held hostage for 444 days. Iran still holds innocent Americans hostage.

۱,۶۳۷ people are talking about this

وزیر امور خارجه آمریکا خواست آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را در سالروز آزادی دیپلمات‌های آمریکا مطرح کرده است.

روز ۳۰ دی سال ۱۳۵۹، جمهوری اسلامی با آزاد کردن ۵۲ دیپلمات آمریکایی به ماجرای گروگان‌گیری ۴۴۴ روزه خاتمه داد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.