وزیر اطلاعات اسرائیل: ما وارد جنگ آشکار با رژیم ایران در سوریه شده ایم

دوشنبه, 1ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

اسرائیل اعلام کرد که در پاسخ به حملۀ موشکی نیروهای ایرانی مستقر در سوریه، مواضع نظامی رژیم دمشق و جمهوری اسلامی ایران را در سوریه در سحرگاه امروز دوشنبه بیست و یکم ژانویه بمباران کرده است. – تصویر آرشیوی

بقلم ناصر اعتمادی

اسرائیل اعلام کرد که در پاسخ به حملۀ موشکی سپاه قدس در سوریه، مواضع نظامی رژیم دمشق و ایران را در خاک سوریه در سحرگاه امروز دوشنبه بیست و یکم ژانویه بمباران کرده است.

در این حال، منابع رسمی خبر در سوریه اعلام کردند که دفاع ضدهوایی این کشور به حملات موشکی اسرائیل علیه سوریه پاسخ داده است. همین منابع افزوده اند که اسرائیل با استفاده از موشک های هدایت شونده حملات شدیدی را در خاک سوریه انجام داده است.

  ارتش روسیه، متحد رژیم دمشق نیز حملات نظامی اسرائیل را در خاک سوریه تأئید کرده است. ارتش روسیه همچنین گفته است که در نتیجۀ حملات اسرائیل چهار سرباز سوری کشته و شش نفر دیگر زخمی شده اند. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن یازده جنگجوی خارجی  از جمله دو سرباز سوری خبر داده است.

اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را به پرتاب یک موشک زمین به زمین به مناطق تحت کنترل اسرائیل در بلندی های جولان متهم کرده است. ارتش اسرائیل تصریح کرده است که موشک ایرانی توسط دفاع ضدهوایی “گنبد آهنین” رهگیری و نابود شده است. در بیانیه ای که ارتش اسرائیل به همین مناسبت منتشر کرده آمده است : “دیروز یکشنبه بیستم ژانویه سپاه قدس از خاک سوریه یک موشک زمین به زمین به سوی اسرائیل پرتاب کرد.”

بیانیۀ ارتش اسرائیل تأکید می کند که با این حمله جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به طرز انکارناپذیری ثابت می کند که قصد دارد در سوریه مستقر شود و به این ترتیب امنیت اسرائیل و ثبات منطقه را به خطر بیاندازد.

ارتش اسرائیل در بیانیه اش افزوده است که در واکنش به حملۀ موشکی سپاه قدس جنگده های نیروی هوایی اسرائیل پایگاه های نظامی سپاه قدس در سوریه و همچنین دفاع ضدهوایی ارتش سوریه را بمباران کرده است.

ارتش اسرائیل در حملات خود انبارهای مهمات و یک پایگاه نظامی در فرودگاه بین المللی دمشق و همچنین یک پایگاه اطلاعاتی و یک پایگاه آموزش نظامی جمهوری اسلامی ایران را در خاک سوریه هدف قرار داده است.

به گفتۀ ارتش اسرائیل همزمان با حملات نیروی هوایی این کشور دهها موشک سوری زمین به هوا پرتاب شد که در واکنش به آن شماری از تاسیسات دفاع ضدهوایی ارتش سوریه آماج حملات اسرائیل قرار گرفتند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه حملات هوایی اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق و اطراف آن را تائید کرده است. همین منبع تصریح نموده است که اسرائیل انبارهای مهمات ایران و حزب الله لبنان را بمباران کرده است.

در جریان ماه های گذشته ارتش اسرائیل صدها بار پایگاه ها و انبارهای مهمات سپاه قدس و حزب الله لبنان را در سوریه بمباران کرده است. با این حال، این اولین بار است که ارتش اسرائیل رسماً مسئولیت چنین حملاتی را برعهده گرفته است. “ایسرائیل کاتز”، وزیر اطلاعات دولت اسرائیل، در گفتگو با رادیوی ارتش این کشور صریحاً گفت که کشورش وارد “جنگ آشکار با جمهوری اسلامی ایران شده است.” او از حملات امروز نیروی هوایی اسرائیل به مواضع سپاه قدس در سوریه به عنوان “پیامی روشن” به حکومت اسلامی ایران یاد کرد.

دیروز یکشنبه بیستم ژانویه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در جریان سفرش به چاد به خبرنگاران گفت که سیاست اسرائیل جلوگیری از استقرار نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و ممانعت از اقدام های مخرب این کشور علیه اسرائیل است.     

از: ار اف ای 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.