یک زندانی در زندان سپیدار اهواز اعدام شد

چهارشنبه, 3ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی متهم به “قتل” محبوس در زندان سپیدار اهواز صبح روز سه‌شنبه اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، یک زندانی متهم به قتل در زندان سپیدار اهواز اعدام شد.

هویت این زندانی “رحمان جاسمی زرگانی، متاهل و دارای دو دو فرزند” توسط هرانا احراز شده است.

اعدام این زندانی که از سال ۱۳۸۸ به اتهام قتل در زندان سپیدار اهواز محبوس بوده است، تا لحظه تنظیم این گزارش توسط مراجع رسمی و رسانه‌های داخل ایران اطلاع رسانی نشده است.

گفتنی است که رحمان جاسمی زرگانی در سال ۱۳۸۸ در جریان یک درگیری مرتکب قتل پسرعموی خود شده بود و با وجود وساطت‌های مختلف جهت جلب رضایت اولیای دم، این تلا‌ش‌ها به نتیجه نرسید.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملأعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

برای اطلاعات بیشتر به گزارش سالانه میلادی هرانا (ویژه ۲۰۱۸) مراجعه کنید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.