احضار شاهرخ زمانی به دادگاهی در تهران

جمعه, 13ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

shahrokh-zamaniدر آستانهی روز جهانی کارگر، شاهرخ زمانی کارگر زندانی در زندان گوهردشت به دادگاه احضار شد.

به قرار اطلاع، روز ۱۰ اردیبهشت به شاهرخ زمانی ابلاغ شده است که بایستی چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در دادگاهی در تهران حاضر شود. این در حالی است که علت و شعبهی دادگاه احضار کننده به وی گفته نشده است.

شاهرخ زمانی در پاسخ به این مساله اظهار داشته است که در این دادگاه حاضر نخواهد شد. وی گفته است که ابتدا به ساکن و بدون ارتکاب به هیچ عملی دستگیر، محاکمه و به ۱۱ سال زندان محکوم شده است و همچنان معترض حکمی است که موجب زندانی شدن وی شده است. از سوی دیگر پروندهی وی در شعبهی اول دادگاه انقلاب تبریز در جریان بوده و هیچ دلیلی برای احضار به دادگاهی در تهران وجود ندارد، انتقال وی نیز به زندان گوهردشت غیرقانونی بوده است و وی این احضاریه را غیرقانونی میداند و در دادگاه حاضر نخواهد شد. این اقدام کارگزاران در حقیقت اوج اقدامات خودسرانه در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را نشان میدهد.

از طرفی این نوع احضار، بدون اعلام هیچ اتهام و شعبهی دادگاه موجب نگرانی خانواده و دوستان این فعال در بند کارگری از وجود توطئهای در پس این احضار شده است.

رژیم ضدکارگری جمهوری اسلامی در آستانهی روز جهانی کارگر اعمال فشار بر فعالین کارگری را افزایش داده است، به نظر میرسد در همین راستا جمهوری اسلامی درصدد است تا پروندهی جدیدی را علیه شاهرخ زمانی بگشاید تا او را هر چه بیشتر تحت فشار قرار دهد.

کمیتهی حمایت از شاهرخ زمانی ضمن محکومیت این اقدام ضدکارگری خواستار آزادی فوری و بیقید و شرط شاهرخ زمانی و سایر فعالین کارگری و زندانیان سیاسی در بند است و از تمامی نیروهای انقلابیو فعالین کارگری میخواهد تا با شرکت هر چه همبستهتر و باشکوهتر در مراسم روز جهانی کارگر در سراسر جهان اعتراضات خود را به این اعمال ضدانسانی ابراز دارند.

پیش به سوی اتحاد بیشتر برای فشار بیشتر
پیش به سوی اعتراضات گستردهتر با شعار
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
۱۰/۲/۱۳۹۲


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.