گزارشی از آخرین وضعیت علیرضا معینیان؛ مخالفت با اعزام به مرخصی

سه شنبه, 9ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا _ علیرضا معینیان، زندانی محبوس در بند ۱۲ زندان تبریز علیرغم دارا بودن شرایط اعزام به مرخصی و درخواست های مکرر با مخالفت مسئولین زندان مواجه شده است. این زندانی که از تاریخ ۱۲ آذرماه سال جاری در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در این زندان است در جریان اعتراضات دیماه سال گذشته بازداشت و توسط شعبه‌ ۲ دادگاه انقلاب تبریز به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا معینیان، زندانی محبوس در زندان تبریز علیرغم ارائه درخواست‌های مکرر مبنی بر اعزام به مرخصی و با وجود عدم منع قانونی، با مخالفت مسئولین زندان مواجه شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “با اینکه آقای معینیان حدود دو ماه از محکومیت ۸ ماهه خود را سپری کرده است و قانونا زندانی پس از سپری کردن یک ششم از مدت محکومیت خود می‌تواند با تودیع وثیقه اقدام به درخواست مرخصی بکند، علیرغم انجام همه مقدمات لازم و ارائه درخواست کتبی تاکنون سه بار با درخواست مرخصی وی مخالفت شده است”.

علیرضا معینیان روز دوشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۷، جهت تحمل مدت محکومیت ۸ ماهه خود بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده بود.

وی در تاریخ ۱۵ مهرماه سال جاری از سوی شعبه‌ دوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست «قاضی احراری» از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «شرکت در تجمعات غیرقانونی» به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای معینیان در تاریخ ۱۱ دی‌ماه سال گذشته در جریان اعتراضات دیماه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به قید کفالت آزاد شد و در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ۹۷ قرار کفالت این فعال مدنی توسط شعبه ۱۹ دادرسی تبریز به قرار وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی تغییر پیدا کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.