افسانه امامی، شهروند بهایی ساکن تهران بازداشت شد

یکشنبه, 14ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – افسانه امامی (ناصری) شهروند بهایی ساکن تهران، عصر روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. گفته می‌شود مامورین پیش از حضور وی در منزل و در حضور همسرشان ضمن تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی از جمله موبایل، کامپیوتر و کتب ایشان را نیز ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۹۷، افسانه امامی، شهروند بهایی ساکن تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به این شهروند بهایی به گزارشگر هرانا گفت: “ساعت ۷ و نیم عصر روز شنبه نیروهای امنیتی که مشخص نبود از کدام نهاد هستند، جهت بازداشت افسانه امامی به منزل ایشان رفتند. به دلیل اینکه ایشان در منزل نبودند تا ساعت ۱۱ شب در حضور همسرشان آقای سعید ناصری منزل را تفتیش و تعدادی از وسایل شخصی از جمله موبایل، کامپیوتر و جزوات و کتب ایشان را نیز ضبط کرده و پس از حضور خانم امامی، ایشان را نیز بازداشت کرده و همراه با خود بردند”.

افسانه امامی (ناصری) و همسرش

از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری این شهروند بهایی تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.