تعقیب قضایی معلم مشهدی به دلیل انتشار ویدیوهای انتقادی / سند

دوشنبه, 15ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمد حسین سپهری، معلم اهل مشهد که چندی پیش با انتشار ویدئویی نسبت به بازداشت معلمان، کارگران و فعالان صنفی و همچنین بیعدالتی در دستگاه قضایی و اوضاع نابسامان کشور انتقاد کرده بود، طی ابلاغیه ای از سوی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری خراسان رضوی ملزم شده است که حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز دفاعیه ای کتبی جهت دفاع از خود در برابر اتهامات مطروحه علیه وی را به دفتر این هیات ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حسین سپهری در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ طی ابلاغیه‌ای مطلع شده است که باید ظرف مدت ۱۰ روز دفاعیه کتبی خود را به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری مشهد ارسال کند.

اتهامات مطروحه علیه این معلم مشهدی “حضور در تحصن‌های غیرقانونی، ترک خدمت در خلال ساعات موظف اداری، توهین به رهبر جمهوری اسلامی و نشر مطالب خلاف واقع” در این ابلاغیه عنوان شده است.

در این ابلاغیه مصداق اتهام توهین به رهبری، سخنان آقای سپهری و انتشار آنها در فضای مجازی عنوان شده است که بخشی از آن بدین شکل در ابلاغیه آمده است: “قوه قضاییه‌ای که گماشته‌های شخص آقای خامنه‌ای هستند… آقای خامنه‌ای اگر توانایی حل مشکلی را داری بسم الله اگه نداری پس برو سراغ کاری که توانایی شو داری… باید این مملکت به چه وضعیتی برسه که شما به این نتیجه برسید نتیجه حکومت شماها در این چهل سال جز ویرانی و تباهی و ظلم و فساد چیز دیگه ای نبود…”.

همچنین در این ابلاغیه به بخش دیگری از سخنان محمدحسین سپهری اشاره شده است و تعبیرِ “ظالمانی که آقا این مملکت دارن کنترل می‌کنند در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن‌شون قرار گرفتن” به عنوان مصداقی برای اتهام “اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی دایر بر نشر مطالب خلاف واقع” عنوان شده است.

لازم به ذکر است که محمد حسین سپهری در دبیرستان‌های شهر مشهد درس فیزیک تدریس می‌کند. وی طی هفته‌های گذشته چند ویدئو در نقد اوضاع کشور در فضای مجازی منتشر کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.