گزارشی از آخرین وضعیت بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری در زندان اوین

شنبه, 20ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – با گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت بهنام ابراهیم زاده، این فعال کارگری کماکان در بازداشت به سر می برد. علیرغم پیگیری خانواده آقای ابراهیم زاده مسئولین همچنان از قبول وثیقه و آزادی وی جلوگیری کرده‌اند. وی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه پس از ۳۵ روز بازجویی در سلول ‌های انفرادی بند ۲ الف سپاه در ارتباط با پرونده قبلی به بند قرنطینه زندان اوین و نهایتا به اندرزگاه ۴ سالن ۲ زندان اوین منتقل شده است. بازجویی این فعال کارگری در خصوص حضور وی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و با عناوین اتهامی “تبلیغ علیه نظام”و “عضویت در گروه‌های تلگرامی معاند نظام” بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت نزدیک به دو ماه از زمان بازداشت بهنام ابراهیم زاده، این فعال کارگری کماکان در اندرزگاه ۴ سالن ۲ زندان اوین به سر می‌برد.

یک منبع مطلع از وضعیت این فعال کارگری بازداشتی به گزارشگر هرانا گفت: “آقای ابراهیم زاده پس از بازداشت به مدت ۳۵ روز در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف سپاه نگهداری شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. بازجویی وی در خصوص حضور ایشان در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب بوده است. موضوعی که پیشتر از بابت آن بازداشت و بازجویی شده و دادگاه نیز حکم صادر کرده است. با این حال اطلاعات سپاه مجددا وی را در ارتباط با همین پرونده مورد بازجویی و بازداشت قرار داده است”.

اتهامات عنوان شده علیه بهنام ابراهیم زاده در زمان بازجویی “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در گروه‌های تلگرامی معاند نظام” بوده و پرونده وی هم اکنون در بازپرسی شعبه ۷ دادگاه عمومی شهر ری مفتوح بوده و تاکنون به دادگاه انقلاب ارسال نشده است.

در حالی که بیست روز از تعیین مبلغ وثیقه توسط دادگاه گذشته است علیرغم پیگیری خانواده بهنام ابراهیم زاده مسئولین کماکان از پذیرش وثیقه و آزادی وی جلوگیری کرده اند.

گفتنی است، نیما، فرزند بهنام ابراهیم زاده که از بیماری سرطان مغز استخوان رنج می‌برد، همزمان با پیگیری هر روزه وضعیت پرونده پدر در دادسرای اوین، در حال آماده شدن برای مراحل پیش درمانی پیوند مغز استخوان نیز هست و در صورت عدم قبول وثیقه و ادامه بازداشت بهنام ابراهیم زاده، مراحل درمان را باید بدون حضور وی طی کند.

در تاریخ ۲۹ دی‌ماه از سوی دادگاه با خانواده آقای ابراهیم‌زاده تماس گرفته و گفته شده بود که برای آزادی موقت ایشان وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تهیه کنند.

آقای ابراهیم زاده در تاریخ ۲۶ دی‌ماه از بند ۲ الف سپاه به بند قرنطینه زندان اوین و نهایتا به اندرزگاه ۴ سالن دو این زندان منتقل شده است.

به گفته این منبع مطلع، این اندرزگاه یک اتاق ۳۰ متری با ۲۷ زندانی است که آقای ابراهیم زاده با وجود مشکل دیسک کمر، به صورت کف خواب (بدون تخت خواب به دلیل تعدد زندانیان) در این محل نگهداری می‌شود.

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری که هم اکنون در اندرزگاه ۴ زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد در تاریخ ۲۲ آذرماه در منزل شخصی خود در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. خانواده این فعال کارگری تا چند روز پس از بازداشت اطلاع دقیقی از وضعیت و محل نگهداری او نداشتند. آقای ابراهیم‌زاده در روز بازداشت مطلع شده بود که توسط دادگاه انقلاب شهرستان دالاهو به صورت غیابی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بهنام ابراهیم‌زاده متولد ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون بارها در بازداشت و حبس بوده است. هرانا پیشتر نیز در گزارش مربوط به اردیبهشت ماه سال گذشته از آزادی بهنام ابراهیم زاده از زندان رجایی شهر با پایان دوران محکومیت ۷ ساله خود خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.