وضعیت نامناسب پزشکی حمزه درویش و توحید قریشی در سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج

یکشنبه, 21ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حمزه درویش و توحید قریشی، دو زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج از روز چهارشنبه در سلول انفرادی و در اعتصاب غذا به سر می‎‌برند. این زندانیان در پی حمله خشونت آمیز نیروهای گارد زندان رجایی شهر کرج به سالن محل نگهداری زندانیان سنی مذهب، پس از ضرب و شتم شدید به سلول انفرادی منتقل شده بودند. انتقال آنان در حالی صورت گرفته است که به دلیل شدت ضربات احتمال شکستگی دست یا پای آنها وجود دارد. گفته می شود رئیس زندان دستور منع رسیدگی پزشکی به آنان را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نام‌های حمزه درویش و توحید قریشی، علیرغم وضعیت نامناسب جسمی ناشی از ضرب و شتم شدید، بدون رسیدگی پزشکی از روز چهارشنبه در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

یک منبع مطلع از وضعیت این دو زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “در حالی که سرمای شدید سلول انفرادی و آسیب‌های وارده در اثر ضرب و شتم باعث افزایش نگرانی از وضعیت این زندانیان شده است، ضیایی رئیس زندان دستور داده که هیچ اقدام درمانی و رسیدگی پزشکی در ارتباط با این زندانیان صورت نگیرد. با این حال به دلیل شدت ضربات نیروهای گارد ویژه، احتمال جدی شکستگی در نواحی دست و پای آنها وجود دارد”.

گفته می‌شود شرایط سخت سلول انفرادی و درد در اثر شدت ضربات وارده به همراه اعتصاب غذای این زندانیان باعث افت فشار، تهوع و سرگیجه آنها شده است. شرایطی که نگرانی روزافزون خانواده های آنان را در پی داشته است.

لازم به یادآوری است در پی حمله خشونت آمیز روز چهارشنبه نیروهای گارد زندان رجایی شهر کرجبه سالن محل نگهداری زندانیان سنی مذهب و مضروب کردن آنان، دستکم ۸ تن از این زندانیان به سلول انفرادی منتقل شده بودند. این اقدام به بهانه امتناع توحید قریشی، از حضور در جلسه دادگاه و حمایت سایر زندانیان از تصمیم او صورت گرفته است.

از این میان تاکنون ۶ تن علیرغم آسیب دیدگی ناشی از ضرب و شتم و بدون رسیدگی پزشکی به بند بازگردانده شده و حمزه درویش و توحید قریشی پس از انتقال به سلول انفرادی در اعتراض به رفتار خشونت آمیز مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

حمله به محل نگهداری زندانیان سنی مذهب پس از آن روی داد که روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه، توحید قریشی، از حضور در جلسه دادگاه امتناع کرده بود. دلیل امتناع این زندانی از حضور در جلسه دادگاه عدم رعایت فاصله زمانی قانونی میان تاریخ احضار با تاریخ جلسه دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل خود بوده است.

این نخستین‌بار نیست که این‌گونه حملات به بند زندانیان اهل سنت صورت می‌گیرد. در مردادماه سال جاری و در سالیان گذشته نیز بصورت مکرر زندانیان این سالن بارها مورد حمله و بازرسی توام با خشونت و تخریب وسایل شخصی قرار گرفته‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.