اطلاعیه خسرو سیف دبیر حزب ملت ایران: اتحاد نیاز ملی است

چهارشنبه, 24ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

اتحاد نیاز ملی است

هم میهنان، مبارزان

در این شرایط حساس کنونی که دول آزمند شرق و غرب به دنبال منافع و تسلط بر ملت ها و کشورهای مستقل هستند ؛ از دگر رو شرایط حساس میهن مان در اثر ضعف مدیریت با انبوهی از بحران ها مواجه هستیم، تنها راه برای آزادی و استقلال میهن مان همبستگی ملی و آمادگی برای رویارویی با هرگونه توطئه ضد ملی باشیم، از این رو به گمان من که تمام عمر مفید خود را در این راه نهاده ام لازمه آن ایجاد یک جبهه یا اتحاد بزرگ برای مبارزه نیاز عمومی کشور است و برای تشکیل آن با توجه به تعاریف گونه گون که مبتنی بر یک اصل است می توان رهنمود جاوید دکتر مصدق را مورد توجه قرار داد، به عقیده وی کلیه احزاب و گروه ها و دسته های ملی که به استقلال و آزادی ایران اعتقاد دارند می توانند در یک سازمان سیاسی به نام جبهه یا اتحاد و یا هر نامی که توافق دارند شرکت کرده و مبارزات آزادیخواهانه خود را تداوم بخشند.

امروز متاسفانه آن جبهه فراگیر که مورد نیاز جامعه است وجود ندارد. حزب ملت ایران همیشه در جهت اتحادی همه گیر گام برداشته، در این مورد باید یادآور شد زمانی که رهبر شهیدمان ” داریوش فروهر” حیات داشت به اتفاق در این زمینه با تماس و گفتگو با گروه های مختلف کوشش زیادی کردیم تا آنجا که یکی از گردهم آیی ها در خانه وی که اکنون خانه آزادی نامیده می شود با حضور مسئولان سازمان های مختلف، آقای فروهر اعلام نمود حال که آمادگی اتحاد و یکی شدن را ندارید لااقل در کارهای مشترکمان وحدت عمل داشته باشید، متاسفانه با خود بزرگ بینی و با منم های ناحق و خود محوریهایی که وجود دارد در این مورد هم بجایی نرسیدیم.

انصاف در آن است که توجه داشته باشیم حزب ملت ایران در طول مبارزات نهضت ملی همواره یکی از ستونهای آن بوده و در نهضت مقاومت ملی و تجدید فعالیت جبهه ملی نقش اساسی و سازنده داشت و با حضور در جبهه ملی دوم و سوم و چهارم هم چنان به فعالیت های ضد استعماری و ضد استبدادی خود ادامه داده است و به علت مسایل خاص که در سازمان آن روزی جبهه به وجود آمد جای حزب ملت ایران با آن سوابق مبارزاتی خود در آن سازمان نبود.

لذا از آن سازمان خود را کنار کشید ولی همچنان در جهت اهداف نهضت ملی ایران گام برداشت و خود را از جبهه ملی ایران و مبارزین جدا نمی دانست و نمی داند.

نیازی که جامعه امروزی ایران بیش از هر زمان دارد اتحاد و یگانگی در جهت مبارزه برای رسیدن به آزادی و استقرار حکومت مردم سالار است اما با کمال تاسف هنوز هم افرادی با استفاده از نام مقدس جبهه ملی ایران فعالیت هایی دارند که به هیچ وجه با ضوابط و تعریف های یک اتحاد هم آهنگ نیست و تجمع آنها بیشتر بر اساس دوستی و رفاقت است تا یک جمع سیاسی و مبارز، البته هر گروهی را که به استقلال و آزادی باور دارند می توانند در این اتحاد مشارکت داشته باشند. به این ترتیب ملاحظه می شود در غیر این صورت شان اجتماعی و تاریخی جبهه ملی با آن سابقه افتخار آمیز را تا چه حد تنزل می یابد که به باور من به هیچ وجه قابل قبول برای جوانان و مبارزان نیست، ما در حزب ملت ایران معتقدیم جبهه ملی باید چنان مجموعه ای باشد که نمایندگان کلیه نیروهای ملی و مبارز را در برگیرد، نوع این جبهه که سالها پیش نیازش احساس شده باید هر چه زودتر با دوری جستن از هر گونه خود محوری و نفاق با الهام از رهنمودهای دکتر مصدق در تشکیل اتحادی بزرگ به نام جبهه ملی کوشید و یک صدا خواستار آزادی و حکومت مردم سالار شوند و مبارزات خود را تا پیروزی نهایی استمرار بخشند. من عقیده دارم در این امر اگر کوتاهی شود مطمئنا جوانان میهن راهشان را پیدا خواهند کرد و این مبارزه را به شکل صحیح ادامه خواهند داد. آنچه که برای ما مهم است و جای امیدواری است استمرار مبارزات در جامعه کنونی است که باید با تصمیمی راسخ ادامه یابد. مردم به ستوه آمده ایران به نارسایی های موجود و علل آن در کشور پی برده اند و برای مبارزه کمر همت بر بسته اند و در این راه دست در دست هم برای رسیدن به آزادی تلاش می کنند، امیدوارم که روزی باشد که بتوانیم آزادانه سخن بگوییم و بنویسیم و در راه آزادی و آبادی و سربلندی ایران و آسایش و امنیت ایرانیان تلاش کنیم تا هر چه زودتر ایران را در شکوفایی و موفقیت و پیروزی کامل که شایستگی آن را دارد برسانیم.

خسرو سیف

۲۳ بهمن ۱۳۹۷


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.