بحران پزشکی در زندان قزل حصار؛ شیوع بیمارهای واگیردار از جمله سل در بین زندانیان

پنجشنبه, 25ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا -با ورود موج جدیدی از زندانیان به زندان قزلحصار در کنار شیوع شپش و ساس، چند مورد ابتلا به بیماری سل در این زندان روئیت شده است. این زندانیان تازه وارد که در روزهای اخیر بازداشت شده اند عمدتا از مصرف کنندگان مواد مخدر هستند و بدون طی مرحله قرنطینه به بندهای عمومی زندان منتقل شده اند. بالاگرفتن تب بیماریهای عفونی از جمله دیده شدن چندین مورد ابتلا به سل باعث نگرانی زندانیان و خانواده های آنان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر بخصوص پس از اینکه اعلام شد قرار است ۵۰ هزار زندانی مورد عفو قرار بگیرند موجی از بازداشت و انتقال به زندان توسط ضابطین قضایی به راه افتاد که عمدتا مصرف کنندگان بی خانمان  (کارتن خواب) مواد مخدر را در بر گرفت.

این موج که محرومترین شهروندان را در بر میگرفت موجب ورود صدها زندانی به زندان قزلحصار شد. زندانیان تازه وارد مورد اشاره که از لحاظ وضعیت بهداشتی در شرایط مناسبی به سر نمی بردند به دلایل نامعلومی بدون طی مرحله قرنطینه پزشکی به بندهای عمومی زندان منتقل شدند.

عدم قرنطینه و رسیدگی پزشکی به این زندانیان که از بیمارهای عفونی و واگیردار نیز رنج می برند موجب شیوع گسترده شپش و ساس شد که از جمله نامطلوب ترین وقایع بهداشتی در محیط محروم و بسته زندان محسوب می شود.

در کنار این آلودگی ها، در روزهای اخیر تعداد روزافزونی زندانی مبتلا به بیماری سل در این زندان شناسایی شده است.

مسئولین زندان افراد مبتلا شده را به محیط قرنطینه منتقل کرده اند اما افزایش شمار مبتلا شدگان نشان از شیوع یافتن این بیماری خطرناک در محیط بسته زندان دارد.

به گفته برخی منابع نزدیک به زندانیان، پس از دیده شدن این نشانه ها مسئولین زندان امروز اقدام به انجام آزمایش از زندانیان زیادی کردند اما به دلیل کمبود لوازم آزمایش در بهداری زندان، باقی آزمایشات به روز آینده موکول شده است.

گفتنی است زندان قزلحصار در سال ۱۳۴۳ در حاشیه جاده قزلحصار استان البرز ساخته شده است. این زندان غالبا محل نگهداری زندانیان با جرائم مرتبط با مواد مخدر و جرائم خشن است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.