خامنه‌ای: اروپایی‌ها هم امروز خدعه می‌کنند

دوشنبه, 29ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بامداد دوشنبه در سخنرانی خود به مناسبت اتفاقات سال ۵۶ تبریز گفت که «مسئولان، دوست و دشمن را بشناسند و فریب نخورند. دشمن گاهی دندان نشان می‌دهد، گاهی مشت می‌زند و گاهی لبخند می‌زند؛ این‌ها فرقی ندارند و لبخند آن‌ها هم از سر دشمنی است.»

او در ادامه گفت: «در دل‌های نجس و سرشار از کینه آن‌ها نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی دشمنی است. دشمنی آمریکا که آشکار است؛ اروپایی‌ها هم امروز خدعه می‌کنند. من نمی‌گویم چه کار کنند، اما مسئولان مواظب باشند مخدوع نشوند و فریب نخورند. به نام اینکه حالا یک کاری بکنیم، کشور را دچار مشکل نکنند؛ بدانند دست خدا بالای دست‌هاست.»

در پی خروج آمریکا از برجام، طرف‌های اروپایی این توافق هسته‌ای همچنان خواستار حفظ این توافق و ادامه تعامل اقتصادی با ایران بوده‌اند و برای خنثی کردن اثرات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تدابیری را نیز اندیشیده‌اند.

با این حال، رهبر جمهوری اسلامی، روز هفتم شهریور امسال نیز گفته بود که دولت حسن روحانی باید دربارهٔ مسائلی نظیر برجام یا اقتصاد از اروپایی‌ها «قطع امید کند.»

او روز ۲۵ مهرماه نیز گفت که «نگاه به غرب و اروپا جز معطل ماندن، منت کشیدن و کوچک شدن فایده‌ای ندارد.»

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنرانی دوشنبه خود گفت: «برخی کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش و… خود را انجام می‌دهند و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه به‌دست می‌آید. یادمان نرود که امنیت چطور به دست می‌آید.»

او توضیح بیشتری در مورد کسانی که «کار و ورزش»‌ کرده و «نمکدان می‌شکنند» نداد.

در روزهای اخیر علی کریمی و وریا غفوری از بازیکنان پیشین و فعلی تیم ملی فوتبال ایران واکنش‌های انتقادی به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، نشان داده بودند.

محمدجواد ظریف گفته بود «به دفاع از مردم فلسطین افتخار می‌کند» و افزوده بود «امروز همه ما زیر فشار هستیم».

علی کریمی اما یک روز بعد در اینستاگرام خود نوشت: «آقاى دکتر کدوم (ما) تحت فشارند؟ (ما) ما یا (ما) شما دقیقا؟»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.