زن نفوذی و جاسوس در سپاه کیست؟

چهارشنبه, 1ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، با بیان جزئیاتی از دستگیری عوامل حمله به اتوبوس سپاه در محور خاش-زاهدان، گفت: «عامل انتحاری و دو نفر از اعضای تیم تروریستی، پاکستانی هستند.»

چهارشنبه گذشته، در پی حمله انتحاری به اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران در مسیر خاش – زاهدان ۲۷ عضو سپاه کشته شدند و ۱۲ زخمی بر جای ماند، مقام‌های جمهوری اسلامی انگشت اتهام را مستقیماً به سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی نشانه رفتند و به پاکستان نیز هشدار دادند.

عربستان سعودی این اتهامات را رد کرده است، اما همچنان به تناوب مسئولان دو کشور با بیان جملاتی یکدیگر را به حمایت از تروریسم و برهم زدن آرامش منطقه متهم می‌کنند.

محمد پاکپور که روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت کشته‌شدگان این حمله انتحاری، با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، با بیان جزئیات عملیات شناسایی و جست‌وجوی عوامل این حادثه گفت: «بعد از حادثه قطعات خودروی انتحاری را به نیروی انتظامی تحویل دادیم و بعد از شناسایی هویت آن نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات دستگیری و انهدام تیم پشتیبانی کننده و تیمی که خودرو را برای این اقدام آماده کرده بودند را آغاز کردند.»

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه «دو روز قبل اولین سرنخی که به دست آوردیم یعنی یک زن را دستگیر کردیم و بعد از دستگیری این عامل تروریستی، به افراد دیگر هم رسیدیم.»

پاکپور تصریح کرد که «دو نفر از عناصر تیم تروریستی پاکستانی بودند و عامل انتحاری نیز فردی به نام حافظ محمدعلی از پاکستان بود و یک فرد دیگر نیز از پاکستان حضور داشته است».

این فرمانده ارشد سپاه همچنین اعلام کرد: «سه نفر از عوامل تیم ترویستی از منطقه سیستان و بلوچستان بودند که دو نفر از آنها دستگیر شده اند و یک نفر هم متواری است.»

اظهارات این فرمانده ارشد سپاه در حالی است که محمود علوی وزیر اطلاعات ایران در مراسم بزرگداشت این حادثه که در ستاد فرماندهی نیرو زمینی ارتش برگزار شد گفت: وزارت اطلاعات در جهت جلوگیری از تکرار این حوادث با همراهی و همدلی سایر دستگاه‌ها اعم از سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تلاش خواهد کرد و برای پاسخ مقتضی به این جنایت هم برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: از همین الان عقبه آن‌ها شناسایی شد و اطلاعات لازم را در اختیار سپاه قرار دادیم و عزیزان سپاه چند نفر از این‌ها را دستگیر کرده اند و تا آخرین نفرات عقبه این‌ها را شناسایی خواهیم کرد.

همکاری وزارت اطلاعات با سپاه در حالی است که فرماندهان سپاه در توضیح این حادثه هیچ اشاره ای به همکاری این وزارتخانه نکرده اند.

حشمت الله فلاحت پیشه  رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان گفت: این جلسه با حضور مسؤولان امنیتی و سپاه و مجمع نمایندگان استان اصفهان برگزار می‌شود.

فلاحت پیشه با بیان این که «صدها تروریست انتحاری در مرزهای کشور بسیج و تجهیز شده‌اند» گفت: قطعا بخشی از حادثه تروریستی در زاهدان در قالب جاسوسی اطلاعاتی بوده و افرادی که این کار را کرده‌اند، از نفوذ استفاده کرده‌اند.

فلاحت پیشه اولین مقام امنیتی ایران است که خبر از یک زن نفوذی و جاسوس در سپاه پاسداران یا دیگر نهادهای امنیتی داده است ، امری که نماینده خامنه ای در سپاه هم اشاره ای به آن کرده است.  

عبدالله حاجی صادقی نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران ظهر (امروز )سه شنبه در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال نفوذ اطلاعاتی در جریان حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال نفوذ بوده و این اقدام دشمن طبیعی است. در بحث نفوذ آنها هم نفوذ فکری و هم نفوذ امنیتی را دنبال می کنند، در این قضیه یک خانمی دستگیر شد که سرنخ بسیار خوبی بود ‌با دستگیری او دشمن دستپاچه شده است.

توضیحات بیشتری درباره این زن نفوذی و اینکه عضویت و یا ارتباط او با سپاه پاسداران و یا اعضای سپاه چه بوده است داده نشده .

پیش از این مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری نیز از لزوم پیگیری نقش عوامل داخلی در حوادث تروریستی اخیر در ایران خبرداده بود.

از: ایران بریفینگ


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.