معوقات مزدی کارگران شهرداری سده به ماه هفتم رسید/ شهردار: پیگیر پرداخت مطالبات کارگران هستیم

یکشنبه, 5ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

درحالی‌که مشکل عدم پرداخت دستمزد معوقه نزدیک به ۳۲ کارگر شهرداری «سده» از توابع شهرستان اقلید در استان فارس هنوز ادامه دارد، شهردار شهر سده گفت: پیگیر پرداخت بخش دیگری از مطالبات معوقه کارگران تا پایان سال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ منابع کارگری در شهرداری سده گزارش دادند ۳۲ کارگر قراردادی و پیمانی مجموعه شهرداری سده به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛ شش تا هفت ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی ازسوی مدیران شهری جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و علاوه بر آن حق بیمه کارگران چندین ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده و در حال حاضر دفترچه‌های درمانی کارگران فاقد اعتبار شده است.

او در خصوص وضعیت معوقات مزدی خود و همکارانش گفت: کارگرانی استخدامی و قرارداد مستقیم شش ماه مطالبات مزدی طلبکارند در عین حال ۱۵ کارگر که تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کارند، معوقات مزی‌شان به هفت ماه رسیده است.

این کارگران گفتند: شهردار هر سه تا چهار ماه یکبار یک ماه از طلب مزدی کارگران را پرداخت می‌کند و در حال حاضر که در آستانه سال نو قرار داریم نگران افزایش میزان مطالبات خود و پرداخت نشدن عیدی و پاداش پایان سال خود هستیم.

کارگران با بیان اینکه خواهان دریافت معوقات مزدی خود هستند و برای چندمین بار از تریبون رسانه‌ها از مسئولان خواسته‌اند تا به مشکلات شهرداری سده و کارگرانش رسیدگی کنند، افزودند: با وجود آنکه مسئولان شهرستانی بویژه شورای شهر سده در جریان مشکلات شهرداری و کارگرانش قرار دارند اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

سیدلطف‌الله موسوی (شهردار شهر سده) با بیان اینکه پیگیر موضوع مطالبات کارگران شهرداری هستم، افزود: کمبود منابع مالی علت به تاخیر افتادن دستمزد کارگران است چراکه شهرداری سده هیچگونه منبع درآمد پایداری ندارد.

او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری مدیریت شهری شهر سده را پذیرفته‌ و در این مدت کوتاه تمام تلاش خود را برای کاهش میزان مطالبات کارگران انجام داده‌ است، افزود: در حال حاضر با تامین منابع مالی قصد داریم تا پایان سال جاری بخش دیگری از مطالبات کارگران را پرداخت کنیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.