انتقال به بیمارستان؛ اعتصاب یک زندانی محبوس در زندان ارومیه

دوشنبه, 6ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در زندان ارومیه در اعتراض به شرایط خود در زندان از ۸ روز پیش دست به اعتصاب زده است. امروز خانواده نگران این زندانی پس از تجمع مقابل زندان با رئیس زندان ملاقاتی داشتند که در این ملاقات رئیس زندان با اعزام این زندانی به بیمارستان موافقت کرد، این زندانی اعتصابی پس از دستور رئیس زندان به بیمارستان اعزام شد.

 به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۷، یک زندانی محبوس در زندان ارومیه پس از ۸ روز اعتصاب در وضعیت نامناسبی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.

هویت این زندانی “سعید نوری، فرزند علی اکبر، محکوم به تحمل ۳۰ سال حبس از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در خصوص اعتصاب این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “سعید نوری مدت ۳ سال است در زندان ارومیه تحمل حبس می‌کند. وی مدعی شده به دلیل گزارش‌های کذب مسئولین بند ۱۴، از ۸ روز پیش به بند “امن” این زندان که به دلیل خشونت جاری در میان زندانیان با عنوان بند وحشت شناخته می‌شود، منتقل شده است. وی از لحظه ورودش به این بند دست به اعتصاب زده و در مدت اعتصابش نیز چند باری از حال رفته است؛ اما با بی‌توجهی مسئولین بند روبرو شده بود. آقای نوری شب گذشته نهایتا در وضعیت نامناسبی در حالی به بهداری زندان منتقل شد که در آنجا به وی تخت هم ندادند و روی کف سالن بهداری به او سرم وصل کردند”.

این منبع در ادامه افزود: “خانواده این زندانی پس از مراجعه به سازمان کل زندان‌ها و ابراز نگرانی در مورد وضعیت سلامتی فرزندشان با بی‌توجهی مسئولان روبرو شده و نهایتا امروز در مقابل زندان ارومیه دست به تجمع اعتراضی زدند و موفق شدند با رئیس زندان دیدار کرده و رضایت وی را برای انتقال این زندانی به بیمارستان خارج از زندان جلب کنند”.

بر اساس گفته‌های این منبع، سعید نوری در مدت ۸ روز گذشته سه بار طی نامه‌های کتبی از مسئولین زندان درخواست کرده که به بند ۱۴ بازگردانده شود، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است و قاضی ناظر بر زندان ارومیه به خانواده وی گفته است که تاکنون هیچ نامه‌ای از جانب سعید نوری دریافت نکرده است. مامورین زندان نامه‌ها را پیش از ارسال برای مسئولین مربوطه پاره کرده‌اند.

گفتنی است که مسئولین زندان ارومیه از انتقال زندانیان این زندان به بند “امن” به عنوان تنبیه استفاده می‌کنند. این بند که محل نگهداری زندانی خشن است، فاقد تجهیزات گرمایشی است و زندانیان از آب گرم برای شست و شو و امکان تماس تلفنی محروم هستند. همچنین تردد زندانیان محبوس در این بند به داخل سالن و دیگر سالن ها ممنوع است.

لازم به یادآوری است که سعید نوری در تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز در اعتراض ضرب و شتم توسط مامورین زندان دست به اعتصاب غذا زده بود و نهایتا با وعده‌های مسئولین زندان مبنی بر پیگیری مضروب شدن وی در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه به اعتصاب غذای خود پایان داده بود. اما با پایان دادن به اعتصاب و بر خلاف وعده‌ها، مسئولان او را به انفرادی و سپس به بند ۱۴ این زندان منتقل کرده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.