حزب ملت ایران: بزرگمردی از تبار نهضت ملی ایران درگذشت

جمعه, 10ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

بزرگمردی از تبار نهضت ملی ایران درگذشت

زنده یاد «موسی فشارکی» (دکتر مهران) که در کنار شادروان سرهنگ «ممتاز» فرمانده گردان حفاظت از منزل نخست وزیر و شادروان سروان «داور پناه» در کودتای ناموفق ۲۵ مرداد و کودتای ضد مردمی ۲۸ مرداد ۱۳۴۲ عهده دار محافظت از دکتر مصدق که در تمام دوره نخست وزیری در خانه خود سکونت داشت، در نهایت صداقت و شجاعت تا آخرین لحظه در مقابل کودتاگران پایداری و مقاومت کردند، عمل آنها درسی بود برای نسل جوان آن روز که آنها را الگوی مبارزات خود قرار دادند.

سروان موسی فشارکی (دکتر مهران) تنها بازمانده از اردوی نهضت ملی ایران در سال ۳۲ به رهبری دکتر مصدق بود و پس از آن در تمام این سالها، ضمن دنبال کردن مبارزات ملی و همراهی با او، از وفاداری به راه دکتر مصدق لحظه ای باز نایستاد. مردی وظیفه شناس و پاکدامن را که به راستی می توان او را تاریخ شفاهی مبارزات نهضت ملی ایران دانست. امید آن داریم در آینده ای نزدیک، خاطرات گرانقدر ایشان، در اختیار ملت ایران قرار گیرد.

حزب ملت ایران با اندوه فراوان درگذشت این رادمرد میهن پرست ایرانی را به فرزندان، خانواده و مبارزان ضد استبداد و استعمار، دل آرامی گفته، برای بازماندگان از آفریدگار پاک آرزوی شکیبایی دارد.

                                                                                                       حزب ملت ایران

تهران؛ نهم اسفند ماه ۱۳۹۷


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.