بازداشت ۶ تن از هواداران جریان موسوم به “یمانی” در شهرستان تربت حیدریه

یکشنبه, 12ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شش تن از شهروندان ساکن شهرستان تربت حیدریه از جمله یک نوجوان ۱۷ ساله، که متهم به ارتباط با یک جریان مذهبی با موضوع “مهدویت” هستند، در ساعات اولیه صبح ۷ اسفندماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان این شهر منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بر در ایران، روز سه‌شنبه ۷ اسفندماه ۹۷، شش تن از شهروندان ساکن تربت حیدریه، در ارتباط با یک جریان مذهبی موسوم به “انصار امام مهدی” یا “یمانی” بازداشت و به زندان این شهر منتقل شدند.

هویت این شهروندان “معصومه حسینیان”، “حجت وقاری”، “یونس فهیمی” ۱۷ ساله، “محسن هادیزاده”، “حسین یوسفی” و “محمد حسن زاده” توسط هرانا احراز شده است.

گفته می شود این شهروندان در اقدامی هماهنگ در ساعت ۶ صبح روز سه شنبه با ورود نیروهای امنیتی به منزل شخصی بازداشت شدند. خانواده این شهروندان تا زمان انتقال این شهروندان به زندان تربت حیدریه از محل نگهداری آنان بی خبر بودند. در میان بازداشت شدگان یک نوجوان ۱۷ ساله نیز وجود دارد.

هر چند این شهروندان به بهانه “اقدام علیه امنیت ملی” بازداشت شده اند اما از مصادیق اتهامی و جزییات پرونده آنان کماکان اطلاعی به دست نیامده است.

لازم به یادآوری است در مردادماه سال جاری نیز تجمع چندباره هواداران یک جریان مذهبی به نام “انصار امام مهدی” در شهر تربت حیدریه به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد و تعداد پرشماری از این شهروندان بازداشت شدند.

در تاریخ ۱۸ آذرماه شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو تربت حیدریه حکم ۶۰ تن از شهروندان بازداشت شده در این جریان از جمله یک کودک را به صورت گروهی صادر کرد. بر اساس احکام صادر شده ۵۸ تن از این شهروندان جمعا به ۸۲ سال و ۶ ماه حبس، ۴۲۱۸ ضربه شلاق، ۱۳ سال تبعید و یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده و دو نفر نیز از اتهامات وارده تبرئه شده‌اند.

هر ساله افرادی در ایران به صرف ادعای ارتباط با امام غایب شیعیان بازداشت می‌شوند. جریان فکری مورد اشاره نیز به رهبری فردی به نام “احمد الحسن یمانی ” با طرح ادعاهایی پیرامون موضوع مهدویت فعالیت دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.