زندانی سیاسی محبوس در اوین در پی اقدام به خودکشی به مرکز روانپزشکی منتقل شد

یکشنبه, 12ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – میثم بهرام آبادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که از ۵ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در پی افزایش فشار مسئولین زندان جهت شکستن اعتصاب و تهدید وی به پرونده سازی، شب گذشته با بریدن رگ دست اقدام به خودکشی کرد. گفته می‌شود این زندانی در پی این اقدام و پس از بخیه و پانسمان دست، به بیمارستان رازی (امین آباد) منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم بهرام آبادی، زندانی محبوس در اندرزگاه ۸ زندان اوین در پنجمین روز اعتصاب غذای خود با بریدن رگ دست اقدام به خودکشی کرد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “در پی این اقدام که در نیمه شب گذشته رخ داد، میثم بهرام آبادی به بهداری زندان منتقل شد و پس از بخیه و پانسمان دست، با دست بند و پا بند به مرکز روانپزشکی رازی در امین آباد منتقل شد. وی تا زمان اعزام کماکان در اعتصاب غذا بوده و دچار کاهش وزن شدید شده است”.

این شهروند اهل کرج در تاریخ ۱۰ دی ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم بهرام آبادی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از طریق شعار نویسی به ۷ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و تحمل ۶۲ ضربه شلاق محکوم شده بود.

این زندانی محبوس در زندان اوین از تاریخ ۶ اسفندماه و در اعتراض به اینکه مشمول عفو ۲۲ بهمن نشده است دست به اعتصاب غذا زد.

گفته می‌شود در زمان صدور حکم به وی وعده داده بودند در صورتی که به رای بدوی اعتراض نکند و تسلیم به رای شود حکم او به ۶ ماه حبس تعزیری کاهش یافته و مشمول عفو ۲۲ بهمن‌ماه خواهد شد.

این زندانی در روزهای اخیر توسط مسئولین زندان تهدید شده بود که در صورت ادامه اعتصاب غذا با پرونده جدید روبرو خواهد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.