بازداشت رحیم غلامی توسط نیروهای امنیتی در اردبیل

سه شنبه, 14ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ساعاتی پیش رحیم غلامی، شاعر و نویسنده توسط نیروهای امنیتی در شهر اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. این نیروها پس از بازداشت آقای غلامی به منزلش مراجعه کرده و کتاب ها و کامپیوتر شخصی وی را ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز دوشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷، رحیم غلامی توسط نیروهای امنیتی در شهر اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده غلامی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای غلامی عصر امروز از منزل خارج شد، حدود یک ساعت بعد نیروهای اداره اطلاعات اردبیل به منزل ایشان مراجعه کرده و کتاب‌ها و کامپیوتر شخصی وی را ضبط و با خود بردند. این نیروها به خانواده غلامی گفته‌اند که ایشان را بازداشت کرده‌اند، اما هیچ توضیحی در باره دلیل بازداشت وی ارائه نکرده‌اند”.

رحیم غلامی پیشتر در تاریخ ۳ بهمن‌ماه به همراه چار فعال دیگر توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیلمحاکمه شده بود. دادگاه در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه این فعالان ترک را از اتهامات مطروحه علیه آنها تبرئه کرده بود.

این شهروند اردبیلی پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۷ در ارتباط با تجمع سالانه قلعه بابک در شهر اردبیل بازداشت و مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شده بود.

آقای غلامی همچنین در جریان برگزاری مراسم پاسداشت روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲، همراه با شمار دیگری از فعالان ترک بازداشت شده بود و نهایتا در مهرماه ۹۶ به علت نبود ادله در دادگاه انقلاب شهرستان اهر از اتهامات مطروحه تبرئه شد.

لازم به ذکر است که کتاب‌های “فولکلوروموزدان بیر یارپاق” و “فولکلور ناغیل لاری” طی سال‌های ۹۳ و ۹۶ توسط انتشارات “یایلیق” از رحیم غلامی به چاپ رسیده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.