آمریکا یک گروه شبه نظامی عراقی مورد حمایت ایران را تحریم کرد

چهارشنبه, 15ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

گزارش‌ها حاکی است که وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه ۱۴ اسفند گروه شبه نظامی شیعه عراقی حرکه النجباء (جنبش حزب الله النجبا) و دبیرکل آن یعنی شیخ اکرم کعبی را مورد تحریم قرار داده است.

به گزارش رویترز، این گروه شبه نظامی عراقی که در حدود ۱۰ هزار جنگجو دارد، در عراق و سوریه فعالیت می‌کند.

رویترز در سال ۲۰۱۷ گزارش داده بود که «حرکه النجباء» با ایران برای ایجاد یک راه انتقال تدارکات از عراق به سوریه همکاری کرده است.

طبق این گزارش، شیخ اکرم کعبی پیشتر به دریافت کمک از ایران اذعان کرده بود.

آمریکا نگران «گسترش نفوذ» ایران در عراق است و در همین زمینه تعدادی نمایندگان کنگره این کشور در شهریور ماه سال جاری طرحی برای تحریم گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق، مطرح کرده‌اند.

این طرح را سناتورهای جمهوری‌خواه تد کروز، مارک روبیو و دیوید پردو مطرح کردند.

در این طرح علاوه بر تحریم گروههای «تحت کنترل ایران» در عراق، وزیر امور خارجه آمریکا موظف می‌شود تا فهرستی از ‌گروه‌های مسلح عراقی که از سپاه پاسداران کمک دریافت می‌کنند را تهیه و منتشر کند.

در همین حال خبرگزاری رویترز روز جمعه نهم شهریورماه به نقل از منابع غربی گزارش داده بود که ایران موشک‌های بالیستیک در اختیار گروه‌های شیعه عراقی قرار داده است.این گزارش همچنین از انتقال تکنولوژی تولید این نوع موشک‌ها به گروه‌های عراقی خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش خبرگزاری رویتر درباره انتقال موشک‌های بالیستیک ایران به عراق را «به شدت» تکذیب کرد و آن را «ادعایی واهی، بی‌معنی و مضحک» دانست.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.