اعتراضات دیماه؛ مهدی میری به حبس محکوم شد

چهارشنبه, 15ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مهدی میری، شهروند ساکن تهران در جریان اعتراضات دیماه سال گذشته در حین شعارنویسی بازداشت شد و در اسفندماه همان سال در دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی هم اکنون در زندان اوین در حال تحمل مدت محکومیت خود است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی میری، شهروند ساکن تهران، هم اکنون در زندان اوین مدت محکومیت خود را تحمل می‌کند.

یک منبع نزدیک به خانواده میری در خصوص وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “مهدی میری در تاریخ ۸ دیماه ۱۳۹۶ در حال شعارنویسی در یکی از خیابان‌های تهران بازداشت شد و از تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است”.

این منبع مطلع در ادامه افزود: “جلسه دادگاه مهدی میری در اسفندماه ۹۶ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار و از بابت اتهامات “توهین به رهبری” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفت و عینا تایید شد. نهایتاً ماده ۱۳۴ در خصوص وی اعمال شده و ۲ سال از حکم وی مبنی از بابت اتهام “توهین به رهبری” قابلیت اجرایی دارد”.

مهدی میری فرزند علی متولد سال ۱۳۷۷ و اهل تهران است.

در اعتراضات اواخر سال گذشته که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی ماه» از آن یاد می شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دستکم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”. چندی پیش نیز علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعتراضات دی ماه ۹۶ گفت که این اعتراضات ۱۶۰ شهر کل کشور را در بر گرفت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.