پمپئو: آمریکا برای مردم ایران احترام زیادی قائل است؛ شنیدن مستقیم نظرات آنها مهم است

پنجشنبه, 16ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۵ اسفند، با بیان این که شنیدن نظرات مردم ایران برای واشنگتن مهم است، اعلام کرد پرسش‌های فراوانی از طرف مردم ایران دریافت کرده است.

مایک پمپئو در پیامی در حساب توئیتر خود نوشت، «ایالات متحده احترام زیادی برای مردم ایران قائل است و من اعتقاد دارم که برای ما مهم است به طور مستقیم نظرات آنها را بشنویم.»

وی افزود، «از این رو، من از مردم ایران خواستم پرسش‌های خود را برای من بفرستند. بیش از صد هزار پرسش دریافت کردم. به @USAdarFarsi مراجعه کنید و پاسخ‌های من را به بسیاری از آنها ببینید.»

Embedded video

Secretary Pompeo

@SecPompeo

The U.S. has great respect for the people of , and I believe it’s important for us to hear from them directly. So I asked the Iranian people to send me questions. I received more than 100,000 questions. Go to @USAdarFarsi to see my answers to many of them.

۲,۶۷۱ people are talking about this

ایالات متحده همواره گفته است برای مردم ایران احترام قائل است و حساب آنها را از رژیم جدا می‌کند، و وزارت خارجه در آذر ۱۳۹۰ برای ارتباط مستقیم با مردم ایران سفارت مجازی خود را افتتاح کرد.

کمتر از یک سال پس از انقلاب ۱۳۵۷ و اشغال سفارت ایالات متحده در ایران و به گروگان گرفتن دیپلمات‌ها و کارکنان شاغل در آن، واشنگتن و تهران روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند.

دولت پرزیدنت ترامپ می‌گوید هدف خروج از توافق هسته‌ای و باز گرداندن تحریم‌ها و کارزار «فشار حداکثری» تغییر رفتار جمهوری اسلامی است و قصد تغییر رژیم ندارد، اما همواره تاکید کرده که از خواست مردم ایران حمایت می‌کند.

مایک پمپئو ششم اسفند ماه در پاسخ به کاربران ایرانی – که پرسیده بودند سیاست واشنگتن درباره حمایت از گروه‌های مخالف حکومت ایران چیست – پاسخ داد که آمریکا از مردم ایران حمایت می‌کند.

او همچنین گفت، «آنچه ما دنبال آن هستیم، فرایندی است که از طریق آن صدای ایرانیان شنیده شود و در مسیر حرکت رژیم ایران تغییر ایجاد شود؛ یک ارزیابی اساسی جدید درباره آن چیزی که دهه‌هاست باعث فاجعه در کشوری شده که زمانی واقعا شکوفا و قدرتمند بود.»

جان بولتون مشاور امنیت ملی پرزیدنت ترامپ نیز پیشتر به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ایران گفته بود «در نهایت انتخاب با مردم ایران است، تا مسیر کشورشان را تعیین کنند. ایالات متحده از اراده ملت ایران حمایت می‌کند و پشتیبان آنهاست تا اطمینان حاصل کند که صدایشان شنیده می شود.»

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.