پیمان میرزاده به دو سال حبس محکوم شد

پنجشنبه, 16ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – پیمان میرزاده، شهروند اهل ارومیه به دو سال حبس محکوم شد. وی پیشتر در تاریخ ۲ اسفندماه توسط مامورین اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شده بود و روز شنبه هفته جاری در حالی که به او گفته شده بود برای تودیع قرار و آزادی به دادگاه میرود در آنجا مورد محاکمه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان میرزاده بر اساس حکم ابلاغی روز دوشنبه مورخ ۱۳ اسفندماه، از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع نزدیک به خانواده میرزاده در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “روز شنبه پیمان میرزاده در حالی از زندان ارومیه به شعبه ۱ دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی چابک منتقل شد که به خانواده‌اش اطلاع داده بودند وثیقه لازم را تهیه کنند تا با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شود. اما قاضی دادگاه با این امر مخالفت کرد و بصورت غیرمعمولی در همان زمان وی را از بابت اتهام “همکاری با گروه‌های مخالف نظام” محاکمه کرد. پیمان میرزاده را پس از برگزاری دادگاه به زندان ارومیه منتقل کردند، و روز دوشنبه در زندان به او ابلاغ شد که به دو سال حبس محکوم شده است”.

این حکم در حالی به پیمان میرزاده ابلاغ شده است که روز شنبه مسئولان زندان به وی گفته بودند قرار است به دادگاه برود تا مراحل پایانی تودیع قرار انجام شود و او از همان محل آزاد شود. آقای میرزاده با همین فرض زندان را ترک کرده بود اما این انتقال به محاکمه و محکومیت او منتهی شد و برخلاف گزارشات قبلی، هم اکنون نیز در زندان به سر می برد.

لازم به یادآوری است این شهروند اهل ارومیه روز پنجشنبه ۲ اسفند توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات ارومیه بازداشت و روز ۶ اسفند به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

آقای میرزاده علاوه بر پرونده جاری پیشتر نیز بازداشت شده است. از جمله در تاریخ ۲۷ آذر ۹۶ نیز توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت شد. او در ارتباط با این پرونده هفته‌ی دوم دی‌ماه ۹۶ از سوی شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از طریق سرودن ترانه‌هایی در حمایت از احزاب کرد مخالف نظام بدون حق انتخاب وکیل به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی از بابت پرونده پیشین مورخ ۱۸ خردادماه سال جاری با اتمام مدت محکومیت خود از زندان ارومیه آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.