زندان رجایی شهر کرج؛ محرومیت ابوالقاسم فولادوند، از دریافت خدمات درمانی علیرغم مشکل قلبی

پنجشنبه, 16ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ابوالقاسم فولادوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، با وجود گرفتگی ماهیچه های قلب از اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است. از اواخر آذرماه سال جاری اعزام به مراکز درمانی همه‌ی زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر به دستور رئیس این زندان لغو شده است. آغاز این روند به بهانه فرار یک زندانی متهم به قتل حین اعزام به بیمارستان صورت گرفت و تاکنون نیز حداقل برای زندانیان سیاسی ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در جریان لغو اعزام زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان خارج از زندان، ابوالقاسم فولادوند، زندانی سیاسی محبوس در این زندان نیز با وجود بیماری قلبی از اعزام به بیمارستان خارج از زندان و دریافت خدمات درمانی محروم مانده است.

این در حالی است که این زندانی ۶۰ ساله از مدت‌ها قبل دچار گرفتگی ماهیچه‌های قلب است و پزشکان بهداری زندان، اعزام وی به بیمارستان قلب تهران را جهت مداوا ضروری دانسته‌اند.

در آذرماه سال جاری اعزام به بیمارستان همه‌ی زندانیان زندان رجایی شهر از سوی رئیس زندان لغو شده است، این دستور به بهانه فرار یک زندانی پس از اعزام به بیمارستان صادر شده و تاکنون نیز با کیفیت متفاوتی حداقل برای زندانیان سیاسی-امنیتی ادامه داشته است.

عدم پاسخ دهی صریح مسئولین این زندان و دادستانی در ارتباط با دلیل لغو اعزام و بی توجهی آنان نسبت به وضعیت سلامت زندانیان باعث به وجود آمدن این گمانه می‌شود که این اقدام مقاصد دیگری را برخلاف ادعاهای مسئولین دنبال می کند، بخصوص که این محرومیت برای زندانیان سیاسی جدی تر از سایر بندها ادامه دارد.

ابوالقاسم فولادوند در خردادماه سال ۹۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در بهمن ماه همان سال به اتهام «بغی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس تعزیری و به دلیل شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ و اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

لازم به ذکر است این زندانی سیاسی مدت یک سال و شش ماه نیز در دههٔ ۶۰ به اتهام هواداری از همین سازمان در زندان‌های جمشیدیه و قزل‌حصار به سر برده است.

هرانا به تازگی نیز در گزارشی به بررسی وضعیت ۷ تن دیگر از زندانیان سیاسی بیمار و محروم از دریافت خدمات درمانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.