زندانهای ارومیه و رجایی شهر: سه زندانی در اعتصاب غذا

جمعه, 17ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، کماکان به این اقدام اعتراضی ادامه می‌دهد. وی از روز شنبه ۱۱ اسفندماه در اعتراض به انتقالش به بند قرنطینه این زندان دست به اعتصاب غذا زده است. همچنین علی تپه رش، دیگر زندانی محبوس در زندان ارومیه نیز به دللیل مشابهی در این زندان در اعتصاب غذا به سر می برد. همچنین در گزارشی از زندان رجایی شهر کرج، ارکان پالانی جاف، زندانی سنی مذهب محبوس در این زندان در اعتراض به مخالفت مسئولین با مرخصی از تاریخ ۱۰ اسفندماه دست به اعتصاب غذا زده. او پس از ضرب و شتم هم اکنون در سلول انفرادی نگهداری می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قادر محمدزاده و علی تپه رش، دو زندانی محبوس در زندان ارومیه در ششمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برند.

هر دوی این زندانیان از روز شنبه ۱۱ اسفندماه و در اعتراض به انتقال به بند قرنطینه، موسوم به “بند امن” دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

گفتنی است که مسئولین زندان ارومیه از انتقال زندانیان این زندان به بند “امن” به عنوان تنبیه استفاده می‌کنند. این بند که محل نگهداری زندانیان جرائم خشن است، فاقد تجهیزات گرمایشی است و زندانیان از آب گرم برای شست و شو و امکان تماس تلفنی محروم هستند. همچنین تردد زندانیان محبوس در این بند به داخل سالن و دیگر سالن‌ها ممنوع است.

قادر محمدزاده در تاریخ ۱ اسفند ماه ۹۷، به این محل منتقل شده است.

این زندانی سیاسی در سال ۱۳۸۴ به اتهام “محاربه” و “اقدام علیه امنیت ملی” از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۲۰ سال حبس محکوم شد. وی در بهار سال ۹۰ نیز در زندان به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به سه ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

قادر محمدزاده در خردادماه سال جاری نیز در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم مدتی را دست به اعتصاب غذا زده بود.

علی تپه‌رش، نیز از سال ۹۵ و با اتهام سرقت مسلحانه در زندان ارومیه به سر می‌برد. وی پیشتر نیز با اتهامات مربوط به مواد مخدر در این زندان محبوس بوده است.

همچنین در گزارشی از زندان رجایی شهر کرج، ارکان پالانی جاف، زندانی سنی مذهب محبوس در این زندان از تاریخ ۱۰ اسفندماه، در اعتراض به عدم موافقت مسئولین زندان با مرخصی، دست به اعتصاب غذا زده است.

گفته می‌شود مسئولین زندان به جای پاسخ دهی به خواسته‌های این زندانی، وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از تراشیدن موهایش او را به یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل کرده‌اند.

تاکنون بارها با درخواست مرخصی وی به دلایل نامعلوم مخالفت شده است.

ارکان پالانی جاف، زندانی سنی مذهب اهل سرپل ذهاب، به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده و از مدت ۲ سال پیش در زندان تحمل حبس می کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.