گزارشی از آخرین وضعیت سجاد بخشعلی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

یکشنبه, 19ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سجاد بخشعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در دادگاه بدوی به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است اما علیرغم تشکیل دادگاه تجدید نظر تاکنون حکم قطعی علیه وی صادر نشده و به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد. او که در جریان “اعتراضات بازاریان تهران” بازداشت شده است به اتهاماتی از جمله اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سجاد بخشعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین بیش از ۸ ماه است که در این زندان نگهداری می شود.

وی در در ساعات پایانی شب ۱۰ تیرماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه و در جریان اعتراضات بازاریان تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم بند ۲ الف و پس از اتمام بازجویی ها به بند عمومی ۴ زندان اوین منتقل شده است.

شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی ناحیه ۳۳ مقدس اوین تهران تحت عناوین اتهامی “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” کیفرخواست علیه وی را صادر کرد.

در تاریخ ۲ مهرماه سال جاری شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه وی را از بابت اتهام “اجتماع تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به ۱ سال حبس تعزیری، و از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

از مجموع حکم ۷ ساله این زندانی سیاسی، با توجه به اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در صورت تائید این حکم، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” قابل اجرا خواهد بود.

پرونده آقای بخشعلی در مرحله تجدید نظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد و جلسه رسیدگی به اعتراض وی در تاریخ ۲۵ دی‌ماه به ریاست قاضی زرگر برگزار شد.

با گذشت بیش از یک ماه و نیم از زمان تشکیل دادگاه تجدید نظر، تاکنون حکم نهایی وی صادر نشده و با اینکه وثیقه وی نیز در بازداشت بوده است از آزادی موقت این زندانی تا این لحظه جلوگیری شده است.

گفته می شود این زندانی ۲۵ ساله که هم اکنون در اندرزگاه ۴ زندان اوین به سر می‌برد، در اثر فشارهای ناشی از شرایط زندان و بلاتکلیفی دچار مشکلات روحی و روانی شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.